Nån som vet varför det blir såhär på min bannern/logo?

jag vet inte hur det ser ut för er men för mig så ser man inte hela bilden och så är det nått konstigt högst upp på bilden
Kontorsprogramur Kontorsprogram
25 svar · 545 visningar · startad av logitech
Nån som vet varför det blir såhär på min bannern/logo?

jag vet inte hur det ser ut för er men för mig så ser man inte hela bilden och så är det nått konstigt högst upp på bilden
Får inte upp nån bild, FF säger: Dokumentet innehåller ingen data.
konstigt :l :(
Har försökt ett bra tag nu med det här problemet men har själv inte hittat nån lösning :(
Hoppas nån av er hittar en lösning
Men jag får alltså inte upp din bild. Antingen har du länkat/skrivit fel.
Vad får du upp när du klickar på länken i ditt inlägg?
Jerpa skrev:
Men jag får alltså inte upp din bild. Antingen har du länkat/skrivit fel.
Vad får du upp när du klickar på länken i ditt inlägg?
Jag får fram en liten bit av bilden bara..
men testa gå in på min hemsida då?
Du kanske ser bilden där? Men som sagt jag vet inte hur ni kommer att se den för det verkar vara olika för vissa men bilden funkar alltså inte ochjag vet inte varför men här är hemsidan
*juste om det är helt svart så är det för att en bild inte syns.. men det finns asså en länk vidare.
Bilden verkar helt klart vara defekt/korrupt. Prova att öppna originalet och spara ner på nytt!
-bash-2.05b$ fetch [url]http://latinoo.no-ip.com/DCX.jpg[/url]
Receiving DCX.jpg (150669 bytes): 1%
2048 bytes transferred in 0.0 seconds (404.60 kBps)
fetch: [url]http://latinoo.no-ip.com/DCX.jpg:[/url] Connection reset by peer
Peeer skrev:
Bilden verkar helt klart vara defekt/korrupt. Prova att öppna originalet och spara ner på nytt!
-bash-2.05b$ fetch [url]http://latinoo.no-ip.com/DCX.jpg[/url] Receiving DCX.jpg (150669 bytes): 1% 2048 bytes transferred in 0.0 seconds (404.60 kBps) fetch: [url]http://latinoo.no-ip.com/DCX.jpg:[/url] Connection reset by peer
Okej men vad menas med den där koden som du skickade?
*nu har jag tagit bort bilderna och gjort om dom
Jag försökte hämta hem bilden via programmet fetch, som du ser så avbröts försöket långt innan hela bilden hämtades hem.
Peeer skrev:
Jag försökte hämta hem bilden via programmet fetch, som du ser så avbröts försöket långt innan hela bilden hämtades hem.
aaa det ser jag du fick bara ner 1% men asså.. vad betyder det då?
Finns det nått jag kan göra för att ordna det?
Prova att ladda upp bilden på en annan server (ex. i mina filer här på wF), det skulle ev. vara något med servern som strular (även om jag inte kan komma på vad det skulle kunna vara). Hur sparar du filen? Fungerar det att spara andra bildfiler med samma applikation?
/r Du hade ju exakt samma problem här, så det är ju något (antingen servern eller applikationen du använder för att spara bilder med) som inte fungerar normalt.
Peeer skrev:
Prova att ladda upp bilden på en annan server (ex. i mina filer här på wF), det skulle ev. vara något med servern som strular (även om jag inte kan komma på vad det skulle kunna vara). Hur sparar du filen? Fungerar det att spara andra bildfiler med samma applikation?
okej så då kan det vara servern.
jag gör mina bilder i PS och sparar bilderna som "save for web"
ja det gör det men bannern/logon ser man inte.
Ska testa att ladda upp bilden här som du sa
logitech skrev:
Så nu har jag laddat upp bilden ifrån wF kan du kolla om man kan se den nu?
Länken pekar ju fortfarande till den gamla servern. :OO
Bilden som du laddat upp här fungerar dock, är det den som inte fungerar på din server. Ser inte det filnamnet någonstans i din kod (på hemsidan) säker på att du angett alla sökvägar rätt?
logitech skrev:
oj! hehe förlåt ^^
Råkade spara den i extra mappen ifall nånting skulle försvinna :r
nuså! hemsidan
Fortfarande en länk till den gamla hemsidan...
Peeer skrev:
Bilden som du laddat upp här fungerar dock, är det den som inte fungerar på din server. Ser inte det filnamnet någonstans i din kod (på hemsidan) säker på att du angett alla sökvägar rätt?
Såg du det här?
Sidan är enbart svart i Firefox..
Peeer skrev:
logitech skrev:
oj! hehe förlåt ^^
Råkade spara den i extra mappen ifall nånting skulle försvinna :r
nuså! hemsidan
Fortfarande en länk till den gamla hemsidan...
Peeer skrev:
Såg du det här?
jo det såg jag.. men det är klart har ändrat det :l
Testa igen :OO
logitech skrev:
Testa igen :OO
Har testat åtskilliga gånger, länken leder fortfarande till den hemsidan du länkade till i början av tråden. Och som sagt, om det var den bilden jag länkade till innan (som du laddat upp i "mina filer") så fungerar den ju här i alla fall. Men jag ser fortfarande inte sökvägen till den bilden någonstans i din htmlkod, då kommer den ju aldrig att visas.
logitech skrev:
ChristianS skrev:
Sidan är enbart svart i Firefox..
vad är firefox? :r
En webbläsare
Peeer skrev:
logitech skrev:
Testa igen :OOHar testat åtskilliga gånger, länken leder fortfarande till den hemsidan du länkade till i början av tråden. Och som sagt, om det var den bilden jag länkade till innan (som du laddat upp i "mina filer") så fungerar den ju här i alla fall. Men jag ser fortfarande inte sökvägen till den bilden någonstans i din htmlkod, då kommer den ju aldrig att visas.
Asså jag har ju hemsidan http://www.cs-dcx.tk ?
Och jag har ändrat på bannern/logon på min hemsida. Jag har länkat bilden härifrån som du sa?