webForumDet fria alternativet

Problem med att installera JAVA!

6 svar · 5 183 visningar · startad av Guldstrand

GuldstrandMedlem sedan juli 20041 274 inlägg

Jag kan inte installera JAVA på min dator. :(
Tydligen så har jag inte "rätt" java installerat på min dator, för varje gång jag besöker en hemsida som innehåller vissa typer av javascript, så får jag bara ett felmeddelande "Fel på sidan" i statusfältet.

Jag får följande meddelande när jag försöker installera JAVA:

Installationspaketet kunde inte öppnas. Bekräfta att paketet finns och att du kan komma åt det, eller kontakta programvaruförsäljaren för att bekräfta att det är ett giltigt paket för Windows Installer.

Jag använder Windows XP Pro + SP2!

Någon som har ett tips på vad jag kan göra, eller på vilken fil jag måste installera!?

Tacksam för snabba svar! :-p

PeeerMedlem sedan mars 20025 362 inlägg

Du behöver inte installera java för att kunna exekvera javascript. De flesta browsers jag stött på har haft inbyggt stöd för javascript aktiverat från scratch.

Kan du inte dubbelklicka på "Fel på sidan" så du får ett vettigt felmeddelande? Säker på att det inte är javascriptet som strular?

Java Virtual Machine

Jesper TMedlem sedan nov. 20017 058 inlägg

1. Inlägget är felpostat
2. Du behöver inte installera något "java" för att få javascript att fungera i din webbläsare.
Att du får ett javascriptfel beror antagligen på ett taskigt programmerat javascript.

Ett enkelt test kan du göra själv genom att ex. öppna notepad/anteckningar
skriv : <script>alert("Javascript fungerar!")</script>
Spara på skrivbordet som ex. mitt_javascripttest.htm
Se till att du inte har någon annan spärr i SP2.
Ett annat test är att klicka på "skriv inlägg" här på WF -> klicka på någon av knapparna "B", "I" eller "U" . Får du då upp ett insertfält, har du javascript aktiverat.

Jag "dubbelklickade" på statusfältet, och då kom det upp en liten ruta där det stod "Syntaxfel, Rad 35...."

Är det fel på deras script eller på min dator!?

P.s! Länken gick till samma JAVA som jag försökte installera när jag fick felet som jag skrev i mitt förra inlägg. :(

spangoMedlem sedan juni 20006 147 inlägg

Det är fel på deras script.

spango skrev:

Det är fel på deras script.

Aha, ok... :r

Men det verkar ändå lite skumt, för andra medlemmar kan posta nya inlägg i forumet utan problem!?

Web-TorMedlem sedan nov. 200011 794 inlägg

Tråden flyttas från "Script - JavaScript, DHTML".
Hoppas att "Webbläsare" passar bättre

Genererad på 375 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb