Även om jag valt att öppna länkar och favoriter samt history i tabs så gör den inte det, trots att jag startat om datorn. Är det något jag glömt eller varför fungerar det inte?
Problem med tabs i firefox
15 svar · 592 visningar · startad av caze
Ingen som vet vad det kan bero på? Förstår det inte själv nämligen... :(
Var har du ställt in det? Jag hittar inte ens ett sånt val. Det ända jag hittar är att "länkar som ska öppnas i nytt fönster ska öppnas i flik + att länkar från andra program ska öppnas i flikar" dvs inte från favoriter, history.
Tengblad skrev:
Var har du ställt in det? Jag hittar inte ens ett sånt val. Det ända jag hittar är att "länkar som ska öppnas i nytt fönster ska öppnas i flik + att länkar från andra program ska öppnas i flikar" dvs inte från favoriter, history.
Det har jag kryssat i. Jag vill ju att länkar ska öppnas i nya tabs istället för nya fönster, vill alltså surfa som jag gjort tidigare i ett firefox fönster.
Visa gärna var du har klicka i det
.
caze skrev:
.
Hade du haft den svenska versionen så hade du nog sett att det där endast betyder att "dessa tabs ska _focuseras_" inte öppnas i ny tab.
"Select new tabs opened from links" betyder väl ändå att nya tabs öppnas från länkar?
Nä, det betyder "När länkar öppnar ny flik, fokusera denna.". Så tolkar min engelska hjärndel det i alla fall.
@nders skrev:
Nä, det betyder "När länkar öppnar ny flik, fokusera denna.". Så tolkar min engelska hjärndel det i alla fall.
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!! :e
Men hur gör jag för att endast surfa i ett fönster då, hittar inte den möjligheten. Att öppna länkar och samtliga internet sidor i nya tabs, inte nya fönster? Måste man högerklicka på en länk och välja öppna i ny tab för att det ska gå? Det behövde man ju inte göra tidigare!?
Du kan ha kontroll nertryckt när du klickar på en länk för att den ska öppnas i en ny tab. Det är smidigare än att högerklicka, även om det inte är den perfekta lösningen.
Rocket skrev:
Du kan ha kontroll nertryckt när du klickar på en länk för att den ska öppnas i en ny tab. Det är smidigare än att högerklicka, även om det inte är den perfekta lösningen.
Precis, men visst kunde man öppna alla länkar i tabs tidigare, eller är det jag som rökt eller något? Var det kanske Mozilla man kunde göra det med...?
caze skrev:
Precis, men visst kunde man öppna alla länkar i tabs tidigare, eller är det jag som rökt eller något? Var det kanske Mozilla man kunde göra det med...?
Har du installerat MultiZilla så kan man välja att öppna bookmarks och annat gott i nya tabs.
Du skriver "about:config" i adressfältet sedan letar du efter "browser.tabs.showSingleWindowModePrefs" och ändra den till "True".
:)
Jag tycker det är smidigast att trycka ner scrollknappen för att öppna nya tabs, men det funkar visst inte för alla. Lättare än att dra handen till ctrl-knappen i alla fall. :p
Anledningen till att denna inställning är dold är att browsern crashar om du öppnar en popup i ny tab och sedan trycker på en stäng knapp som kör med self.close();
Detta kommer att vara fixat till version 1.1