webForumDet fria alternativet

Problem med popups

17 svar · 459 visningar · startad av stenen63

stenen63Medlem sedan nov. 200419 inlägg

Hej!
Jag använder IE som webläsare.
När jag öppnar IE så öppnas startsidan som normalt. Efter några sekunder öppnas det även ett visst antal andra sidor i nya fönster som jag inte vet varför de öppnas. Varför gör de det? De vill jag ha bort.

Jag har kört ad-aware, spybot och även gjort en virussökning på datorn och tagit bort allt som kommer upp där, men ändå så öppnas dessa sidor för mig när jag öppnar IE.

Och jag vill inte ha svaret: Byt webläsare, för det tänker jag inte göra, det ska gå att ta bort det ändå.

Vad ska jag göra?
Tacksam för svar!

Mc FettoMedlem sedan nov. 20022 355 inlägg

Vad är det för popuper då?

frankofMedlem sedan jan. 20016 874 inlägg

Vad har du för startsida?

R: google-bar innehåller en popupstopper http://toolbar.google.com/ så kan du fortsätta köra med ditt IE ;)

det är alltid samma, en av de är snyggast.se ???
de andra har jag aldrig varit inne på men snyggast tror jag något syskon varit inne på.

jag har aftonbladet som startsida.

Skitsidor, det är reklam från sidorna, popupblocker anbefallas stärkt.(eller browser byte :e )

Mc FettoMedlem sedan nov. 20022 355 inlägg

installera google-bar som frankof beskrivit. AB har ju sjukt mkt reklam som man gärna inte ser...
kollat på brudar.. jaja ;)

@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg

Det behöver inte alls vara popuper från de sidor man besöker. Jag råkade ut för något trams för ett par veckor sedan, som trots adaware och spybot fortfarande låg och slängde popuper på mig.

Mitt tips är att gå igenom vilka processer som körs i windows, och göra en liten sökning på google. Kolla också i "Lägg till / ta bort program" i kontrollpanelen om det är något trams där du kan ta bort.

mvh

Haha

Jag har nu GoogleBar uppe i högra hörnet.

En fråga angående google, den måste vara ibockad i visa > verktygsfält för att stoppa alla popups.

Stoppar den alla popups eller är det bara de när man startar webläsaren?

Tack

Alla, men du kan göra undantag.

TengbladMedlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Tengblad: Kan du inte läsa eller? Ville INTE byta webläsare.

frankof: okej men jag vill ju att den stoppar alla som den redan verkar göra! =)

stenen63 skrev:

en av de är snyggast.se ???

Håll din undan från den sidan, ägare är "Svenska Let To Phone AB" ökända för dialup och konstiga räkningar.

stenen63 skrev:

frankof: okej men jag vill ju att den stoppar alla som den redan verkar göra! =)

Jo, men det finns sidor du i framtiden vill ha popups från(wF t.ex. ;) ) och då är det bra att tillåta det ;)

ja men hur ska jag reglera det då?

@nders skrev:

Det behöver inte alls vara popuper från de sidor man besöker. Jag råkade ut för något trams för ett par veckor sedan, som trots adaware och spybot fortfarande låg och slängde popuper på mig.

Hur går det ihop frankof?

stenen63 skrev:

ja men hur ska jag reglera det då?

Snyggast tänkte du på?
Prova med "hosts" filen.
127.0.0.1 www.snyggast.se
127.0.0.1 www.snyggast.com
127.0.0.1 www.snyggast.org
127.0.0.1 snyggast.se
127.0.0.1 snyggast.com
127.0.0.1 snyggast.org

stenen63 skrev:

@nders skrev:

Hur går det ihop frankof?

Det får du fråga snablen om, man han har väl instalerat något han inte borde §jr

Haha okej.
Men nu har jag startat om datorn och det fungerar med GoogleBar. Så jag nöjer mig med det.

Det enda som kan bli problem är om mor och far ska in och surfa och saker öppnas i nya fönster. Men det får vi ta då! =)

Tack alla!

135 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)