Hej!
Jag kan inte öppna popup-fönster på hemsidor, det har väl förmodligen något med några säkerhetsinställningar för javascript att göra, men jag förstår inte vad. Jag kör XP Home Edition, SP2.
Någon som vet?
11 svar · 848 visningar · startad av SimOnline
Hej!
Jag kan inte öppna popup-fönster på hemsidor, det har väl förmodligen något med några säkerhetsinställningar för javascript att göra, men jag förstår inte vad. Jag kör XP Home Edition, SP2.
Någon som vet?
Prova med att starta IE -> Verktyg -> Pop-up Blocker -> Turn Off Pop-up Blocker.
Har prövat det, det hjälpte inte... :(
Kan du inte öppna några popup-fönster alls (varken sådana som öppnas av sig själv eller sådana som du öppnar genom att klicka på en länk?)? Vilken webbläsare rör det sig om? Provat med andra webbläsare? Har du kollat det du själv tipsar om; att javascript är aktiverat? osv..
Flyttas från Windows som klient.
Jo, jag kan öppna de allra flesta pop-up fönster både automatiska och via länkar. Vad som inte verkar funka är pop-up vid formulär-knappar.
.. och det kunde du innan du installerade SP2? Har du något exempel på en popup du inte kan öppna?
Och återigen, vilken webbläsare använder du?
Peeer skrev:
.. och det kunde du innan du installerade SP2? Har du något exempel på en popup du inte kan öppna?
Och återigen, vilken webbläsare använder du?
Jag installerade nyligen om Windows och la då in SP1 + SP2 på en gång, och innan dess hade jag inte besökt sidan. Det gäller Boogiedesign.com's Forum. https://www.skurgol.se/forum
Inloggning: SimOnline - 1234
Om man sedan går in på inställningar finns det några formulärknappar, som inge går att använda.
Jag använder IE 6.0, men har nu också prövat med Firefox 1.0, funkar inte där heller.
Var är det tänkt att det ska komma popupfönster där?
<input type="button" name="btnAppearance" value="Administrera" class="button" onclick="window.open('skins.asp', '', 'width=800, height=500, toolbar=no, scrollbars=1');">
Så ser det ut vid knappen.
Ok. Den knappen funkar ju iaf finfint hos mig (IE6 XP SP2). Det är himla skumt att du får problemet både i IE och FF. :/
Ok, du har ingen aning om vilken inställning det är som kan behöva ändras? Jag har kollat runt lite, men inte hittat vad som bråkar :/
Så där ja, nu hittade jag det! Nortons brandvägg hade visst en pop-up block som jag var tvungen att inaktiver :/ Den kunde ju varit lite mer tydlig.