webForumDet fria alternativet

IE visar inte bilder!

6 svar · 760 visningar · startad av greggan

gregganMedlem sedan jan. 2004678 inlägg

Ja jag har sökt här redan och testat det mesta utan att det har hjälpt.

Jag har sett att man skulle testa köra windows update och det gjorde jag utan att det hjälpte. Jag installerade om IE och det hjälpte inte. Jag kan inte installera om norton personal firewall för jag har det inte installerat och min brandvägg lär inte blocka bilder eftersom den aldrig gjort det förut.

Det som händer är att bilder visas inte, varken bakgrundsbilder eller vanliga bilder.

Inte en enda bild här på WF fungerar t.ex. (ganska svårt att söka och sånt då, svårt att hitta knapparna)

Jag märkte redan för några dagar sedan att bilderna saknades ibland på vissa sidor. Sedan igårkväll blev det lite värre och nu idag så funkar knappt en bild. Dessutom står det nere i statusfältet att bilden laddas men den blir aldrig färdig.

Någon som vet vad som kan lösa problemet?? :(

LeonLMedlem sedan dec. 20025 871 inlägg

HAr du testat med att tömma cache:n?

EsenMedlem sedan mars 20024 456 inlägg

En polare till mig har samma problem...

Han använder både Mozilla och IE och i Mozilla fungerar det felfritt med bilderna, Men i IE försvinner dom och ibland kommer dom upp efter ca 5 min...

LeonL: Hur tömmer man den?

Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Hur tömmer man den?

Verktyg > Internet-alternativ > Ta bort filer.

jag har tömt den. det hjälper inte heller. jag kan vara inne på en sida jättelänge utan att det laddas klart. jag fattar inte att det bara kan bli så över en natt utan att jag gjort något. =S

jag har även testata ominstallation av IE.. detta hjälper inte heller.

Problemet är löst och nu ska jag försöka förklara hur jag löste det om någon annan råkar ut för samma problem.

1. Avinstallera Internet Explorer genom att gå in på kontrollpanelen -> lägg till/ta bort program -> Windowskomponenter
2. Öppna kör och skriv: rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 %windir%\Inf\ie.inf
se till att du har windows XP-skivan tillgänglig när du gör detta.

Detta fick det hela att funka, dock stötte jag på samma problem igen när jag gick in via min startsida som är aftonbladet.se. Där laddas inte alla bilder och sen när jag går in på någon annan sida så laddas inga bilder där. När jag testade att öppna IE genom någon länk så gick det utan problem. Jag betvivlar det starkt, men det känns nästan som att aftonbladets sida gör något dumt. :P

138 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)