webForumDet fria alternativet

Hjälp, jag gjorde en tabbe! Få tillbaka raderade mail i Outlook?

Kontorsprogram

6 svar · 2 687 visningar · startad av Oakman

Medlem sedan juli 2001628 inlägg
Frågan#1

Vad klantig man är!!!!!

Snabb som jag är i svängarna så råkade jag klicka fel och därmed markera alla mail i inboxen följt av Shift+delete, innan jag själv hann uppfatta vad som höll på att hände.

När jag väl fattat vad jag startat för process så gick det inte att avbryta och jag hittar ingen ångra-funktion. :(

Men de borde väl gå att rädda på något sätt? För de kan ju inte ha skrivits över redan, då detta hände för 2 min sen och jag har inte gjort något förutom att skriva detta desperata inlägg :r

Edit: (Jag skulle alltså radera ett specifikt mail men missade med musen, inte så att jag gjort Shift+delete av ett infall)

Medlem sedan sep. 20041 551 inlägg

Här ska finnas en lösning men man måste dock vara medlem vilket kostar pengar. Men nån här på wF kanske är det och kan berätta hur du ska göra.
Länken är http://www.experts-exchange.com/Storage/Q_21079419.html

Medlem sedan dec. 2000485 inlägg

shift+delete skippar att lägga den i papperskorgen. du kan få tillbaka datan om du kör något data-recovery program.

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Låter som om det är viktig info som har gått förlorad.
https://www.ibas.se

Medlem sedan juni 20034 013 inlägg

Problemet är att Outlook lagrar hela mappen i samma fil. Så filen är inte raderad. I värsta fall är den tömd, men i bästa fall är breven bara markerade som raderade. Leta upp filen och kika på den i Anteckningar. Den heter Inkorgen.dbx om du har Outlook Express. Annars, om det är Outlook du har, heter den outlook.pst

Nu kanske det är lite sent att säga det, men om du fortfarande har Outlook igång så stäng inte av det utan att kolla inställningarna. Jag har för mig standardinställningen är att den ska radera brev på riktigt när man avslutar programmet.

Medlem sedan juli 2001628 inlägg

Tittade i outlook.pst men den gör mig inte klokare... ser ut som rena "matrixen" ;)

SirPeter:

Tack, men SÅ viktigt är det inte att jag vill konsultera ett företag för att rädda mina mail :)

Medlem sedan mars 20025 907 inlägg

Flyttas från Windows som klient.

253 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)