webForumDet fria alternativet

Skicka mail automatiskt med Outlook

Kontorsprogram

3 svar · 2 131 visningar · startad av Annakay

Medlem sedan sep. 2003143 inlägg
Frågan#1

En snabb fråga: Går det att skicka ett mail automatiskt i Outlook, alltså ett mail man inte klickat på "Skicka"-knappen på...?

Har en sida som skapar ett nytt mailmeddelande automatiskt (med klassiska mailto..), men det skickas ju inte iväg om jag inte klickar på "Skicka"...

Det är väl typ om man kan göra ett script eller nåt sånt som skickar meddelandet.

Jag sitter nämligen och försöker komma på hur jag ska göra för att kunna skicka automatiskt genererade mail utan att port 25 är öppen...

Andra tips är välkomna..

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Under Alternativ..fliken konfigurera ..skicka kryssruta Voila

Medlem sedan sep. 2003143 inlägg

Njae, det var inte så jag menade. Jag har ett script som öppnar ett nytt mail och fyller i innehållet automatiskt. Jag vill att detta mail ska hamna i utkorgen automatiskt, utan att jag klickar på "Skicka" på själva e-postmeddelandet. När det väl hamnar i utkorgen så skickas det ju...

Medlem sedan maj 20012 080 inlägg

Vad är det för konstigt skript som använder outlook-klienten för att skicka email?

Låter nästan som att du skriver ett virus ;)

Vad använder du för programmeringsspråk?

Du kommer nog aldrig att få det att fungera med html MailTO: taggen. Om detta skulle fungera så skulle du kunna sno e-mailadresserna från alla som råkar besöka en websida. Så vill vi inte att outlook ska fungera :)

Är inte port 25 öppen så får du även där problem. För servern du vill skicka till kräver att port 25 är öppen. I alla fall om du inte sätter upp en egen server som lyssnar på någon annan port.

261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)