BendroMedlem sedan jan. 20011 439 inlägg
Har nyligen införskaffat en laptop för första gången i mitt liv.
En helt o.k upplevelse men jag sitter fortfarande en hel del och arbetar på den stationära datorn då jag föredrar det tangentbordet om det skall skrivas mycket plus att den orkar lite mer när jag t.ex jobbar med bildredigering.
Dessvärre har sambon insett fördelarna med laptopen och har börjat kräva sin rättmätiga del av den stationära. Plus att det inte känns optimalt att behöva springa ner till nedervåningen bara för att jag vill skicka ett mail eller komma åt ett gammalt inkommet i mailboxen.
Ett mindre problem som då dyker upp är att jag skulle vilja ha tillgång till min mail inklusive mailboxen oavsett vilken burk jag sitter och jobbar på. Har ganska dålig koll på hur en sådan lösning skulle kunna se ut och vänder mig då givetvis till de kompetenta människorna på wF.
Behöver jag sätta upp en server som hanterar e-posten? Har en gammal PII som skulle kunna få agera server i så fall. Men hur löser jag det, helst utan att behöva investera en massa icke existerande pengar i mjukvara?
Går det att lösa utan en server, i så fall hur?
Eller är det kört?
NicrosoftMedlem sedan dec. 19993 824 inlägg
Ett alldeles gratis sätt (om du har bredband iaf :) ) är att skapa en ny epostadress, vidarebeforda all mail till den och plocka ner dem med laptoppen. Då får du dessutom backup på mailen.
jakeMedlem sedan sep. 2001437 inlägg
finns det något sätt att vidarebefodra alla mail på en gång utan att behöva ta ett åt gången...?
SirPeterMedlem sedan feb. 20018 958 inlägg
jake skrev:
finns det något sätt att vidarebefodra alla mail på en gång utan att behöva ta ett åt gången...?
Markera och klicka på Forward.
stoffe-2kMedlem sedan apr. 20007 795 inlägg
gå över till att använda IMAP istället för pop så sliper sådana problem i framtiden :D
clarkbonesMedlem sedan feb. 20012 693 inlägg
Nicrosoft skrev:
Ett alldeles gratis sätt (om du har bredband iaf :) ) är att skapa en ny epostadress, vidarebeforda all mail till den och plocka ner dem med laptoppen. Då får du dessutom backup på mailen.
NJA... Lägg in den existerande e-postadressen/kontot på den nya datorn. Ställ in att datorn skall spara en kopia av e-posten på mailservern. Då får du alltid mailen till båda datorerna. De existerande mailen forwardar du till dig själv.