webForumDet fria alternativet

Vad betyder följande felmeddelande från mitt epostprogram?

Kontorsprogram

5 svar · 392 visningar · startad av aasah

Medlem sedan mars 20034 471 inlägg
Frågan#1

Försökte skicka ett mail till en känd och rättstavad adress (som dock går till en server med vissa tekniska problem... :( ). Min Outlook Express meddelar följande:

Det gick inte att skicka meddelandet på grund av att servern inte godkände en av mottagaradresserna. E-postadressen som inte godkändes är xxx@yyy.com. Ämne 'xxxxx', Konto: '<mitt>', Server: '<min>', Protokoll: SMTP, Serversvar: '450 <xxx@yyy.com>: Recipient address rejected: Domain not found', Port: 25, Secure (SSL): Nej, Serverfel: 450, Fel nummer: 0x800CCC79

??? :q Har servern försvunnit för tid och evighet eller vad betyder det? Tacksam för hjälp med tolkningen... :x

Medlem sedan mars 20025 907 inlägg

"Domain not found" Låter väl rätt självförklarande? Fungerar domänen?

Det beror på vad man menar med fungerar... den leder till en sida som säger att administratören ska ta kontakt med webbhotellet... Men förra gången motsvarande hände (annat webbhotell dock) gick det fortfarande att komma åt epostadresserna på domänen.

Och domänen som sådan finns ju... Kan det vara så att den håller på att flyttas till en annan ISP?

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

Det där felmeddelandet kan du få om operatören du använt spärrat utgående mejl. Behöver inte vara så, men det kan vara så.

Tack för svaren. :) I mitt fall är det i alla fall inte spärrat för utgående post.

Domänen håller tydligen på att byta server, men om det är skälet till felet vet jag inte...

Medlem sedan nov. 2000857 inlägg

Tråden flyttas från Program - Övrigt..

268 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
129 ms — ändringar (db)