webForumDet fria alternativet

Firefox 1.0 och inbakat PDF-dokument

9 svar · 386 visningar · startad av Dryden

DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Jag har lite problem med Firefox (1.0 Preview Release). En site jag besöker dagligen kör ett PDF-dokument via ett embed-kommando i HTML-koden. Det fungerar finfint i IE men i Firefox blir det tvärstopp i och med med följande meddelande:

Felmeddelandet skrev:

Acrobat plug-in. This operation is not allowed.

Sidan visas sedan utan PDF-dokumentet. I övrigt fungerar PDF-dokument fint att använda/köra via FF, det är just när de bakas in i HTML-koden som det verkar skita sig helt.

Någon?

PersianBulldogMedlem sedan aug. 20023 005 inlägg

Prova med att bocka av "Tillåt snabb webbvisning", "Tillåt nedladdning i bakgrunden" och "Kontrollera webbläsarinställningar när Acrobat startar" i Acrobat Readers inställningar.

PersianBulldog skrev:

Prova med att bocka av "Tillåt snabb webbvisning", "Tillåt nedladdning i bakgrunden" och "Kontrollera webbläsarinställningar när Acrobat startar" i Acrobat Readers inställningar.

Nix, det hjälpte inte.

PersianBulldogMedlem sedan aug. 20023 005 inlägg

Det verkar som att Firefox inte stödjer PDF till fullo när det kombineras med senaste Reader. Det är en känd bugg och det enda sättet att lösa det är att nedgradera till Acrobat Reader 5.1.

nitro2k01Medlem sedan aug. 20039 342 inlägg

PersianBulldog skrev:

och det enda sättet att lösa det är att nedgradera till Acrobat Reader 5.1.

Som för övrigt är ycket snabbare än 6.0!

PersianBulldog skrev:

Det verkar som att Firefox inte stödjer PDF till fullo när det kombineras med senaste Reader. Det är en känd bugg och det enda sättet att lösa det är att nedgradera till Acrobat Reader 5.1.

Är det verkligen samma bugg? Hos mig hänger det sig inte, jag får bara fram felmeddelandet. Jag har exempelvis inga problem med att få fram de PDF-dokument som rapportören hänvisar till.

PepeJeriaMedlem sedan feb. 2003774 inlägg

Vilken sida är det du besöker?

PepeJeria skrev:

Vilken sida är det du besöker?

En sida som inte ligger publikt.

spejsklarkMedlem sedan mars 200399 inlägg

Att uppgradera till 6.0.1 funkar också.

spejsklark skrev:

Att uppgradera till 6.0.1 funkar också.

Nej, det löste inte heller mitt problem. Jag får fortfarande felmeddelandet "This operation is not allowed.".

134 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)