Hej!
En bekant upplever problem med sin Outlook efter att hon bifogat ett antal stora bildfiler. Programmet låser sig och timglaset är framme. Det blev något bättre efter en omstart men går fortfarande segt. Hon har kastat de mailen som innehöll filerna men min misstanke är att det är de bifogade filerna som ställer till problemet. Var ligger de bifogade filerna så att man kan kolla om de är borttagna eller om de ligger kvar? Jag har bara fått problemet förklarat för mig på telefon och har inte tillgång till datorn för tillfället men det är ungefär så här som jag fått det förklarat för mig. Hoppas någon kan ge mig en ledtråd.
/christian
Bifogade filer i Outlook
Kontorsprogramur Kontorsprogram
4 svar · 404 visningar · startad av papaC
Kolla om mailen ligger kvar under Sent items, om hon tagit bort dom därifrån finns dom ju i Deleted items ta bort dom därifrån också alt. töm Deleted items.
Tackar, det gick snabbt. Jag skall kontakta henne igen och se om de var så hon gjort när hon tog bort mailen eller om hon bara tog bort mailen men inte filerna. Tror du rent allmänt att det kunde vara de bifogade filernas storlek som gjorde att det spökade? Kan vara en bra information att ha;)
/christian
Jag tror att det är så att tar man bort mailet så tas även den bifogade filen bort....
Jag har märkt att outlook kan hänga sig när man får mail med stoooora filer...
Ja, det är nog det som har hänt. Vad jag förstod så var det just stoora bifogade filer. Tack skall du har för hjälpen snajgel.
/christian