webForumDet fria alternativet

Vill inte att 'i' blir till 'I' i Outlook

Kontorsprogram

6 svar · 997 visningar · startad av GrodanBoll

Medlem sedan sep. 2001788 inlägg
Frågan#1

Tjena hej! :)

Jag har ett problem med min Outlook. Alla mina i:n blir till stora I:n (som de använder i engelskan), detta fast att jag har svensk stavningskontroll och att det inte finns med i autokorrektionen.
Dock har jag engelskt OS och Office.

E sååååå himlans frustrerande och den som löser det blir hjälte på hela företaget. :D

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Har du verkligen kollat Autokorrigering från Outlook då?

Medlem sedan juni 2000125 inlägg

Om du har Outlook XP eller 2003 så kommer det efter att programmet har korrigerat ditt "i" att dyka upp en liten markering efter i om du stegar bakåt med pilen. Klickar du på den markeringen med musen dyker det upp en dropdown, där du kan välja "Stop automatically correcting "I""

Hoppas det hjälper!

Hälsningar
Håkan

Tackar för svaren. :)

Jepp jag har kollat korregeringen in Outlook, jag hade till och med lagt till en regel att litet i bllir korrgerat till ett annat litet i. Och jag får inte heller en sådandär pil som hawkman beskriver (som man får t.ex. i Outlook).

Dock så märkte jag en sak nu. Jag kör mina mejl i 'plain text' och då blir små i stora I. Men växlar jag över till t.ex. HTML så blir det inte så. :/

Det är ju inte mer än att jag naturligtvis kan köra i HTML men varför blir det så i 'plain text'?

Jag kör också i Plain Text och det blir inte så efter att jag har plockat bort det i Autokorrigeringen på de datorer som jag använder.

Jag går in under Tools -> Options -> Spelling -> AutoCorrect Options... sedan bläddrar jag igenom hela listan under 'Replace text as you type'. I den listan finns ingen i -> I.

Har jag fattat helt fel? :r

Ta fram ett nytt e-brev, som om du skulle skicka det alltså.
Klicka i fältet där man normalt skriver själva brevet.
Gå till Tools - AutoCorrect options
Kolla om det finns med där.

266 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
141 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)