webForumDet fria alternativet

reparera korrupt wordfil

3 svar · 1 179 visningar · startad av Aleph_One

Aleph_OneMedlem sedan juni 2003372 inlägg

Jag har problem med ett word dokument.. det går inte att skriva ut. Varken skriva ut på skrivare eller till Acrobat Distiller fungerar. Det som händer är att processorn går i botten och Word hänger sig. Andra dokument går bra att skriva ut så det är inget fel på skrivaren.

Windows XP SP2 och Office XP med senaste uppdateringarna är installerat på den burken.

Så hur göra för att reparera filen på smidigaste sätt?

nitro2k01Medlem sedan aug. 20039 342 inlägg

Hur stort är dokumentet? Jag skulle rekommendera att du öppnar det i notepad elelr wordpad och försöker klippa och klistra så mycket du kan därifrån.
Alternativt skicka dokumentet till mig och låta mig titta på det.

PaceMedlem sedan juni 20019 024 inlägg

Har också haft ganska mycket problem med Word-filer som hänger sig och inte vill låta sig redigeras fullt ut. :e

Min lösning är att kopiera och klistra in det i ett nytt dokument. Ibland kan man även behöva mellanlanda i Wordpad eller Notepad med ren text och sedan formatera om texten. Lite pyssel, men fungerar garanterat.

r) Såg först nu att nitro2k01 hann före.

Aleph_OneMedlem sedan juni 2003372 inlägg

nitro2k01:
Det är på ca 50 sidor med diverse text, tabeller, referenser, bilder osv.
det går bra att öppna dokumentet alltså. Det är just själva utskriften som strular. Jag har provat spara om filen i andra format men det blir fortfarande samma fel.
Att skicka iväg det till dig är inget alternativ som det ser ut nu.

Pace:
Ja, wordfiler har en himla förmåga att bli korrupta på ett eller annat sätt när dom är på mer än bara några sidor. Grymt irriterande.

Att formatera om allt och fixa med alla referenser osv som finns med känns lagom kul.. men det får kanske bli nåt sånt om jag inte får rätt på det. :/

/r
copy/paste innehållet till ett nytt dokument fungerar inte heller. Word hänger sig.

135 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)