Jag testade lite att köra allt genom Firefox, satte då också Firefox som standardläsare.
Dock trivs jag inte med den då den har flera beteende som medför extraarbete när jag använder den, och vill därför ha tillbaka IE som standardläsare.
Trodde det var så enkelt som att i Internet-alternativ->Program bocka för "Kontrollera om Internet Explorer används som standardläsare", och sedan starta om IE.
Jag har provat detta och även provat att starta om datorn, men jag får aldrig frågan om jag vill ändra standardläsare när jag startar IE.
Troligtvis har det blivit något knas med flaggorna i registret, när jag satte FF som standardläsare, och skulle nu behöva ett annat program som kan fixa detta åt mig.
Jag har kollat med TweakUI, men där hittar jag inget.
Finns det något program som arbetar med inställningarna i Windows, och där man kan sätta IE som standardläsare, eller finns det något annat jag kan göra för att fixa detta.
Fråga mig inte vad jag gjort, för det vet jag inte, men nu har jag efter mycket fipplande lyckats få tillbaka IE som standardläsare, dock utan att någonsin fått frågan :).
Det lär dröja innan jag ändrar igen.
Jag har forum där jag är bra mycket mer aktiv än här, men principen är densamma.
När någon gjort inlägg i en tråd man varit aktiv i så får man ett mail. I detta mail finns en länk till aktuellt inlägg. När man klickar på denna länk i IE så öppnas alla länkar i samma fönster, men med FF så öppnades hela tiden ett nytt fönster, så man hela tiden var tvungen att stänga det tidigare.
Är inte säker på hur det fungerar med vBullentin, men i phpBB när man ska skriva ett inlägg och använder knappar för "bbcode", så hoppas i FF efter knapptryckning upp till början av textaren så man blir tvungen att scrolla ner, medan det i IE ställer sig där koden läggs till i textarean.
Bägge dessa saker gjorde att det var mycket mer tungarbetat att arbeta med FF än med IE.
Jag använder dock FF på andra håll, framförallt på sidor med reklam.
Du säger åt Firefox att acceptera DDE-kommandon. DDE står för Dynamic Data Exchange och är en standardiserat sätt för att skicka data mellan applikationsfönster i Windows.
Du säger åt Firefox att acceptera DDE-kommandon. DDE står för Dynamic Data Exchange och är en standardiserat sätt för att skicka data mellan applikationsfönster i Windows.
Gjorde mig i.o.f.s. inte särskilt mycket klokare :)
I vilket fall har jag redan advanced.system.supportDDEExec satt (true), så där finns ingenting att ändra.
251 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e