Marcus EMedlem sedan maj 20021 466 inlägg Nästan alltid när jag backar till en sida med ett postat formulär (HTTP POST) får jag upp en av dessa sidor:
- Formuläret utan den postade information
- Felmeddelandet: The page cannot be displayed
Detta uppträder bara på denna dator. Jag vill ha samma sida som jag lämnade. Jag har rensat alla säkerhetsinställningar, installerat om Internet Explorer och rensat datorn från spyware. Problemet återstår. Vad kan jag göra mer utan att installera om Windows?
Använder MSIE 6.0, XP SP2.
Byt till Opera!
Annars tror jag att detta är en inställning som kommer med http-headern, hur länge sidan är giltigt, innan den laddas om och innehållet i formulären försvinner.
Marcus EMedlem sedan maj 20021 466 inlägg Det som är mest störande är att alla sidor i ASP.NET-applikationer använder postback. Det gör att nästan alla sidor blir POST-sidor som inte går att bläddra tillbaka till. Jag har undersökt HTTP-huvudet utan att hitta något misstänksamt.
Mozilla har jag försökt byta till lite då och då, fast jag vill gärna att MSIE ska fungera.
Marcus EMedlem sedan maj 20021 466 inlägg Så det är, ehum, installera om Windows som gäller?
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Du kan ju alltid jämföra cache-inställningarna i webbläsarna. Det är när sidan som det postades data till inte gäller längre, som den vill hämta om från servern, och då istället lägger fram den sidan.
Testa med en annan webbläsare.. :)
Marcus EMedlem sedan maj 20021 466 inlägg Det finns (vad jag vet) bara en cache-inställning och den är alltid samma.
Check for newer versions of stored pages: Automatically
bluxbluxo: Har du läst mina inlägg? Felet uppstår bara på denna dator och bara med MSIE. Jag har testat andra webbläsare men "jag vill gärna att MSIE ska fungera".