Jag har skapat ett konto i outlook,och kollat att alla uppgifter är riktiga ett antal gånger,med när jag ska testa mina inställningar så misslyckas (skicka testmeddelande) jag kan ta emot mail,men inte skicka,jag skicka två dumpar på mina felmeddelande,kan de ha med portarna att göra,vad ska inställningarna vara där?
outlook problem
23 svar · 602 visningar · startad av mr.mainline
Skickar du via din ISP:s smtp-server? De flesta Internetleverantörer kräver att man gör det.
vet ej,jag har en sida där jag >> loggar in,>>skapar kontona>> får lösen där som jag använder i outlook,det ska funka,jag har varit kontakt med min levenratör,dom säger att det ska funka,de har testat det,så de säger att jag gör fel:-(
det är ett pop3 och smtp.
Vilken smtp-server har du skrivit in då och vilken ISP använder du?
smtp.bwm.se(är det det du menar,och ISP(vad är det?)
ISP = Internetleverantör
ok,bredbandsteknik
Okej, då bör det fungera på den punkten i alla fall.
Kolla även så att du har bockat i Authenticering i Outlook.
Authenticering? har svensk version,var hittar jag det?
I inställningarna för kontot i Outlook.
Klicka på knappen som det står nåt i stil med "Fler inställningar" eller nåt liknande på.
Där har du fyra flikar om jag inte minns fel. En av den heter nåt i stil med Utgående server.
ok,det blir samma fel.
Och du är säker på att du har skrivit in rätt kontouppgifter?
ja har gjort det flera gånger om.
Är du ansluten direkt till nätet eller har du någon router, brandvägg eller liknande emellan?
Det låter som om du har skrivit in allt som det skall vara i Outlook iaf.
ja jag har gjort detta innan när jag hade BBB och då var det inga problem,finns det något gratis program istället för outlook som jag kan testa?
Är du säker på att det skall vara "smtp.bwm.se" som smtp-server?
ja det sa dom när jag ringde till dom,och ja jag är ansluten hela tiden till internet.
webmailen funkar oxå
Skriv in hela felmeddelandet du får? När Outlook misslyckas med något så har du ett utropstecken. Klistra in hela felmeddelandet här.
det är med i dumparna längst upp.