webForumDet fria alternativet

Går inte att installera Firefox

7 svar · 485 visningar · startad av nkrantz

nkrantzMedlem sedan apr. 2002830 inlägg

Hej,

För någon vecka sedan installerade jag firefox på min stationära dator (firefox 0.8), inga problem.

Nu försöker jag installera 0.9.1 på min bärbara, installationsprogrammet vägrar köra igång. Laddade ner och testade om 0.8 funkade, men inte det heller. Jag har aldrig haft problem att installera saker på datorn förut. Vad kan vara felet?

Kör på en P4 2.8, XP Pro, 256 minne etc...

/Nippe

PepeJeriaMedlem sedan feb. 2003774 inlägg

Avinstallerade du 0.8 innan du installeade 0.9.2 (tillgänglig sen igår ikväll)?

Vad menar du med att de vägrade köra igång, att du dubbelklickade på installtionsfilen och inget hände?

Hade inte installerat firefox förut på min bärbara, således ingen avinstallation nödvändig.

Precis, inget hände när jag dubbelklickade på ikonen. Varken för 0.8 eller 0.9.1. Startade om datorn flera gånger och allt annat funkade som det skulle. Jag löste det genom att ladda ner envad-det-nu-heter-när-hela-katalogen-är-installerad och körde därifrån.

Men det hela är mycket märkligt ändå! Eller?

// Nippe

Kan det ha varit så att filen du laddade ner var korrupt eller något?

Laddade både ner 0.8 samt 0.9.1, dels från Mozillas server och från andra platser... skumt!

Men det är ett grymt program :)

Låter verkligen skumt... men om det nu funkar för dig så :)

Kanske är ngt tokigt med din bärbara, se till at du uppdaterat ditt windows med https://www.windowsupdate.com

Lycka till

Den är up to date, tror mer att det var ngt skumt med firefox ;) Men som sagt, det funkar nu så det är ju bara att köra!

Tack för diskussionen ;)

Laddade ner 0.9.2 nu, funkar utmärkt att installera! Märkligt, måste varit något tillfälligt!

Tack för ordet :)

// Nippe

135 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)