webForumDet fria alternativet

Jag vill spy galla över IE. Får jag det?

Kontorsprogram

45 svar · 3 249 visningar · startad av Tinwëlint · sida 3 av 3

Frågan, av Tinwëlint

Är det okej eller är det bara onödigt? §e

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan dec. 1999483 inlägg

För er som använder Firefox så kanske jag ska berätta hur jag gjorde. Har även fått bort error-meddelandet jag fick innan (laddade en plugin som inte behövdes). Det jag gjorde var att jag installerade Netscape 7.1 samt säkerhetsprogrammet. Sen kopierade jag över npWebSign.dll från Netscape7.1/plugins till Firefox/plugins. Samt kopierade secmod.db från Netscape7.1-profilen till Firefox-profilen. Secmod.db innehåller sökvägar till de certifikat du har på datorn så har du några andra så kommer de skrivas över. Går antagligen att lägga till Säkerhetscertifikatet på något annan sätt men jag har tyvärr inte lyckats.

OBS! Jag tar absolut inget ansvar om det skulle förstöra för någon.

Ny uppdatering. Nu har jag kommit på hur man slipper förstöra sin gamla secmod.db-fil. När man kopierat npWebSign.dll-filen så gör man istället så att man går in i Firefox. Tools -> Options -> Advance -> Manage Security Devices -> Load. Söker upp smartp11.dll som i Windows XP ligger i C:\windows\SYSTEM32. Sen funkar allt som det ska :)

Medlem sedan juli 20022 537 inlägg

Jag har för tillfället 7 webbläsare installerade och måste säga att IE 6 är den jag använder mest.
En av anledningarna är att de flesta anpassar sina hemsidor efter just IE då det är den vanligaste webbläsaren.
Jag har absolut inga problem med IE öht.

Medlem sedan maj 2004451 inlägg

Som webbutvecklare tar det emot att behöva anpassa till en populär webläsare som tolkar väldigt mycket fel (eller inte alls).

Som användare behöver problemen med IE inte vara särskilt stora. De rena problemen man stöter på ska väl vara säkerhetsmässiga då (popup, dialers, startsideskapning...).

Medlem sedan maj 20031 173 inlägg

I den jungel av program som finns på nätet är det rätt skönt att någon tar tag i saker och försöker styra upp det hela lite. tycker microsofts produkter överlag är bra, förutom de tidigare spelen och msn.

Medlem sedan maj 200357 inlägg

jag kan inte säga att jag har haft problem med att IE tolkar koden fel, men att dom inte hade någon popup blocker gjorde att jag böt till firefox. ett byte jag inte har ångrat.
inte en enda popup sedan jag installerade firefox, dessutom har man ju dom underbara tabbarna som IE inte har. då slipper man ju ha en miljon fönster öppna samtidigt, det räcker med ett :D

Medlem sedan maj 20031 173 inlägg

Antonh skrev:

jag kan inte säga att jag har haft problem med att IE tolkar koden fel, men att dom inte hade någon popup blocker gjorde att jag böt till firefox. ett byte jag inte har ångrat.
inte en enda popup sedan jag installerade firefox, dessutom har man ju dom underbara tabbarna som IE inte har. då slipper man ju ha en miljon fönster öppna samtidigt, det räcker med ett :D

även IE har popup stopper numera, fast tabbarna finns inte ännu, de saknar man faktiskt. kör opera ibland också, där finns de, mycket bra!

292 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
166 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)