Hej!
Har ett IMAP konto, som när jag ta bort mejlet så blir det överstruket. Hur gör man så mejlen inte ligger kvar?
7 svar · 454 visningar · startad av Jymdis
Hej!
Har ett IMAP konto, som när jag ta bort mejlet så blir det överstruket. Hur gör man så mejlen inte ligger kvar?
Det borde du kunna ställa in i den klient du använder.
Jag använder Outlook 2003, men hittar inte nåt!?
Hur det fungerar i Outlook 2003 får någon annan svara på, men jag vet att den inställningen finns i andra klienter, som till exempel Thunderbird.
Jag bytte från Outlook till Thunderbird av den anledningen; trycker jag delete skall mailet raderas, inte strykas över och sedan försvinna om man tar "Purge deleted messages" i någon meny.
Jag är också intresserad av hur man löser det i Outlook, för jag byter gärna tillbaka. :)
Mvh
Jag gjorde en liten ful fix, jag kopiera den aktuella vyn och la till ett filter att den inte skulle visa meddelanden marked for deletion.
Dock ligger ju mejlen kvar antar jag, var finns egentligen purge deleted messages i Outlook?
Jymdis skrev:
var finns egentligen purge deleted messages i Outlook?
"Purge deleted messages" ligger under "Edit".
Är också lite irriterad på detta och det skulle vara intressant om man kan ställa in det nånstans. Jag har inte hittat det iaf.
Är lite less på outlook överhuvudtaget, funkar Thunderbird bra?
Jepp found it :)
jag nöjer mig med filter plus purge. :)