CalevanMedlem sedan maj 20031 173 inlägg Hej!
När man i word gör en referenslista (endnotes eller footnotes) så kan man inte ha samma siffra mer än en gång, utan man måste skriva in samma referens på flera nummer om man vill hänvisa till den flera gånger. Detta är varken snyggt eller korrekt och det känns som det borde gå att lösa, men jag har ingen aning om hur, någon annan som kan tänkas veta detta?
tack!
storkMedlem sedan juni 2001239 inlägg Ett sätt att lösa detta på är att strunta i de automatiska inställningarna och göra allt manuellt istället. Det gör i alla fall jag, men jag kanske har avanligt höga krav på hur det ska se ut.
CalevanMedlem sedan maj 20031 173 inlägg har du ett dokument på många sidor med ca 50 referenser där varje används flera gånger och de ska stå i den ordningen de först dyker upp i dokumentet och du vill kunna flytta om texter och ändra om lätt, så vill du inte göra det manuellt.
vad har du för krav som inte word klarar av? förutom det jag sagt då?
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Går det inte att "växla till kod" på fotnotssiffran i löptexten. D.v.s. istället för att se en liten 1:a eller 2:a så ser du hur koden ser ut. Kopiera sedan denna kod till nästa ställe där du vill referera.
Detta är dock bara en vild gissning.
CalevanMedlem sedan maj 20031 173 inlägg är inte riktig med på vad du menar, hur växlar man till kod?
CalevanMedlem sedan maj 20031 173 inlägg infoga => referens => korsreferens
där var hemligheten