webForumDet fria alternativet

Går inte att få bort sökbaren i IE!

Kontorsprogram

5 svar · 264 visningar · startad av xtreme

Medlem sedan juli 20002 056 inlägg
Frågan#1

Har provat med Ad-aware, Spy-bot, spy-remove och pestpatrol 4.0. Ändå så öppnas det en sökbar i IE som innehåller "Search, Block popups, Zoom, E-mail". Dessutom kommer det allt som oftast upp "skriptet kunde inte köras, vill du fortsätta". Det finns då en ja och en nejknapp men IE fryser sig så det går inte att klicka på någon av dem.

Hur får man bort detta? Vet att det går att köra en annan läsare (kör Opera nu nu) men vill ändå få bort skiten.

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Låt mig gissa att den där toolbaren är blå till färgen?
Det finns nog ett tjugotal trådar om just den där i detta forum. Sök!

Ledtråd: MSN 6.X

Medlem sedan maj 20031 173 inlägg

låter som något du har installerat extra. gäller bara att lista ut vad och avistallera det. kolla i lägg till /ta bort program i kontrollpanelen så kanske du hittar något.

Edit: där han någon före och sa tom vilken sökbar det va, bara att avinstallera då! är väll det där pluspaketet som man kan ladda ner till MSN...

Det med MSN känner jag till och det är det inte. Den är gråfärgad och smälter rätt bra in i övriga IE. Något i stil med toolbaren för google.

Har avinstallerat allt under lägg till/ta bort som jag inte känner igen, dessutom tagit bort allt under autostart i config.

Gissar att den har med scriptfelet att göra men är inte säker.

Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg

Kan det vara myWaySearch-bar? Eller MSN Verktygslåda? Eller hotbar? Alla dessa står iaf i Lägg till/ta bort program.

Nexus86 skrev:

Kan det vara myWaySearch-bar? Eller MSN Verktygslåda? Eller hotbar? Alla dessa står iaf i Lägg till/ta bort program.

Finns iaf inte där. Tror den hette cool något...

254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)