storkMedlem sedan juni 2001239 inlägg Jo det är så att jag nyss har flyttat till en ny lägenhet med Tele2 bredband. Plötsligt fungerar inte mina e-postprogram bara för att jag råkar använda deras konkurrent home.se. Kan man göra någon inställning i e-postklienten så man fortfarande kan få mailen via home.se? Jag har hört att man kan ange tele2:s smtp server och på så sätt ska man kunna få och skicka sin epost via home.se.
Jag vet inte om det fungerar men det vet säkert någon av er.
Låt inte Tele2 vinna slaget över konsumenterna. Länge leve den fria konkurrensen!
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Gör en sökning i forumet Kontorsprogram på autentisering (eller authentication om du kör engelskt) så tror jag att du hittar ett antal trådar med lösningen på dina problem.
Du kan inte hos någon ISP idag använda en smtp server som inte är deras egna.
Är det inkommande mail som strular så prova att ändra porten från 110 till 109.
storkMedlem sedan juni 2001239 inlägg Det är egentligen bara utgående mail som strular.
Ja det är det vi säger. använd Tele2 SMTP server så kommer det att funka.
smtp.tele2.se
JymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg stoffe-2k:
inte hos nån ISP? tiscali kan du göra det på exempelvis!
storkMedlem sedan juni 2001239 inlägg Tyvärr så funkade det inte med den serverinställningen. Jag har prövat i både pocomail och incredimail
dhoMedlem sedan aug. 20022 027 inlägg Flyttas från Program - Övrigt..
dhoMedlem sedan aug. 20022 027 inlägg Har du plockat bort autentisering med det användarnamn och lösenordet du har hos Home.se när du prövar att skicka via Tele2:s mailserver?
storkMedlem sedan juni 2001239 inlägg Nu blommar asfalten. Det funkade.
Tusen tack.
storkMedlem sedan juni 2001239 inlägg Helt otroligt. När ett fel är fixat så uppkommer ett annat.
Nu kan jag helt plötsligt inte ta emot brev. Vad sjutton kan det vara för fel nu? För en sekund så funkade allt som det skulle, både ingående och utgående.
:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg Du ändrade väl bara utgående mail förut när du hade strul med stmpservern?
Pop ska vara samma som tidigare (home.se-adressen) för på Tele2-adressen lär det inte komma några mail om du inte lämnat ut den adressen till folk. ;)
storkMedlem sedan juni 2001239 inlägg mmm det är ju det som är det konstiga. jag ändrade bara utgående och så funkade allt för någon dag typ. men nu funkar det inte.
dhoMedlem sedan aug. 20022 027 inlägg Home.se har haft stora problem med sin e-posttjänst på senaste tiden. För tillfället så fungerar inte att hämta e-post för mig heller eftersom den server som har hand om adresser som börjar med A-G inte verkar fungera som den ska.
http://www.home.se/home.jsp?id=14&menu=2
storkMedlem sedan juni 2001239 inlägg jaha. tack. Det kanske är det då. Vi får vänta och se om det löser sig helt enkelt. Fast det är kanske lite konstigt för när jag testkörde pocomail i ME så funkade det att ta emot.
stoffe-2k skrev:
Du kan inte hos någon ISP idag använda en smtp server som inte är deras egna.
Johodå!
Har Bostream (dock en specialare) som funkar bra med Aleborg.
JymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg Tiscali Stadsnät, fungerar hur bra som helst.