Det är så att jag har ett problem, ett stort problem. Jag har några assignments i skolan på en distansskurs jag läser. Kursen heter Datakommunikation. Det handlar om nätverk och saker runt omkring. Nu sitter jag fast med en uppgift som jag försökt trixa och vända med men jag får inte rätt på det.
Mitt svar är fel. Men jag och 4 andra kommer inte fram till någon lösning som är korrekt, så jag skulle vara grymt tacksam om någon kunde ta sig lite tid och kolla och försöka hjälpa oss.
För att ge en liten hint till uppgift 6, om A skickar till C, så den uppdateringen som kommer att ske i bryggtabellerna är att B2 kommer "lära sig" att host A sitter på segment 3. B2 kommer inte att bekymra sig överhuvudtaget om vad sitter i i segment 2 i det läget. B1 kommer iofs även uppfatta det som att A sitter på segment 2, med hänsyn till att det är ett delat segment.
Vad gäller uppgift sju så har inte NAT någonting med saken att göra, NAT är en L3-funktion, däremot så är en översättande brygga korrekt.
som tillägg, om du bryggar mellan eth och tr, så det som rent praktiskt sker är att den vänder på formatteringen av MAC-adressen. MAC-adressen formatteras ju som 6byte hex, där den binära uppställningen baseras på att värdet längst till höger har lägst betydelse, TR använder värdet längst till vänster som lägst betydande. Mao - binärt 00000001 som hex för eth blir ju 0x01, medans det för tr blir 0x80.
/M
257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2