webForumDet fria alternativet

Tips på router

Nätverk

6 svar · 268 visningar · startad av dho

Medlem sedan aug. 20022 027 inlägg
Frågan#1

Hej,

Jag har planer på att skaffa mig en router men det finns en del att välja på så jag skulle vilja ha lite tips på bra prylar. Jag har bland annat hittat en Linksys BEFSX41 som verkar ha bra funktioner till ett vettigt pris. Enligt testet som finns på Tom's networking ser den ut att ha fått bra kritik. Snabb verkar den vara också. Vad är det för kvalitet på Linksys produkter?

Tips på andra liknande produkter?

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Om du tittar uppe i vänstra hörnet så ser du vilka det är som äger Linksys, det säger en hel del om kvalitén på produkterna. ;)
Däremot hade jag hellre lagt till några hundralappar och köpt en WRT54G så får du WLAN i den också.

Jo, hade jag haft behovet av WLAN så hade nog en WRT54G varit ett bättre val. Sedan så verkar WRT54G bland annat sakna möjligheten till att skapa VPN-tunnlar, en funktion som finns i BEFSX41.

Men om jag nu får behovet av WLAN i framtiden så är det väl bara att skaffa en trådlös accesspunkt, typ WAP54G och plugga in i BESFX41, eller är det något mer man ska tänka på?

Medlem sedan juni 2001845 inlägg

Vilka web-butiker säljer den där? Kollar lite själv nämligen fast då vill jag ha en med WLAN.

snajgel skrev:

Vilka web-butiker säljer den där? Kollar lite själv nämligen fast då vill jag ha en med WLAN.

Dabus och inWarehouse har jag för tillfället hittat som säljer Linksys BEFSX41.

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

https://www.netonnet.se säljer Linksys med.

Medlem sedan juni 2001845 inlägg

Okej, man tackar...
/me bor juh nästan granne med Dabus så man kanske ska slå en flukt där... :)

wF - alltid lika snabba med svar... :D

267 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
115 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
147 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
117 ms — ändringar (db)