Försöker mig på internet & fildelning. Värddatorn med två nv-kort har w2k pro sp4, och den datorn jag vill koppla in (den med ett nv-kort) har xp-home sp1.
Går detta överhuvudtaget att göra? När jag ska köra guiden på w2k-datorn med en diskett på det sätt som beskrivs i xp-datorn så kommer en ruta upp där det står att endast me, w98, xp funkar att köra guiden med.
Nej du kan köra med Win2000 och WinXP om du vill.
Du behöver inte använda någon diskett eller nåt sånt. Bocka bara i att du vill dela din Internetanslutning och koppla ihop datorerna så är det klart. Alla saker som du gör utöver det ställer bara till det för dig.
Varför skall du hitta den där då? :q
Om du skall ansluta till den så gör du det med fördel på korrekt sätt genom antingen en Kommandotolk eller via Utforskaren.
I Utforskaren är det enklast, du går bara till menyn Tools och väljer "Map Netword Drive". Då får du upp ett fönster där du väljer vilken enhet din mappning skall ha och på rad två skriver du "\\Datornamn\C$" (givetvis utan citat-tecken) och sedan klickar du bara på Finish.
Klart
Du måste såklart ha ett konto i varje dator som du kan lösenordet på men det utgår jag från att du redan har. ;)