webForumDet fria alternativet

Hur är det möjligt? ingen kontakt...

Nätverk

2 svar · 203 visningar · startad av eddy1

Medlem sedan aug. 2001969 inlägg
Frågan#1

Följande problem:

Efter ca ett par timmar så går du inte surfa på min dator! Startar jag om så fungerar det igen...

OM jag har igång DC så fungerar det hur bra som helst, kan stå i flera dagar och tanka.
Men om jag skulle starta explorer och surfa omkring lite så verkar det som något händer: för efter ett par timmar så går det inte surfa längre, tiden kan variera!
DC fungerar fortfarande, det fungerar med dom nedladdningar som är igång. Men försöker jag ansluta till en hubb så är det stendött. Men dom hubbar jag redan är ansluten till fortsätter vara anslutna.

Försöker jag kolla min epost med outlook så går det inte komma åt servrarna!

Provar jag att pinga så fungerar bara vissa adresser, provade typ bonet, passagen, expressen och dessa fungerar men sen provade jag att pinga aftonbladet så gick inte det, riktigt skumt.

Startar jag nu om datorn så fungerar allt igen! Surfar jag inte något utan bara lör t.ex. DC så går det kanon men så fort jag öppnar IE och surfar så går det kanske några timmar och sen är det helt Fucked up igen...

Använder D-link 504G och Bostream. Men kan väll inte vara det när det fungerar så fort jag startar om datorn?? Har även formaterat hela datorn men det fortsätter..

Använder Windows XP Pro..

/Mvh

Medlem sedan mars 20025 907 inlägg

Ähum, lurigt! Låter ju nästan som du förlorar kontakten med DNS-servrarna. Kan du pinga rena IP-nummer när kontakten "bryts" ? (prova ex. 130.242.80.31)

Medlem sedan aug. 2001969 inlägg

ömm

Vet jag faktiskt inte. Har bara provat att pinga www adresser. Men när jag gjort detta så vet jag att aftonbladet aldrig fungerat men t.ex bostream har fungerat!!

Men jag ska prova när det slutar fungera igen!!

269 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
130 ms — ändringar (db)