Ända sen jag installerade en D-Link DI-804V på jobbet så har internetanslutningen dött under några sekunder då & då..
Det märks bäst genom att MSN & ICQ loggas ur.
Uppdaterar man browsern eller nått liknande hoppar det igång efter en eller ett par sekunder.
Kör LF Connectionkeeper & har laborerat med login-tiderna där utan resultat & jag har även ändrat & pillat med det mesta på D-Linken, men tyvärr utan positiva resultat. :(
Telia Buisness Broadband 2Mbt har vi & det har lirat klockrent hela tiden innan installationen av D-Link DI-804V .
D-Link DI-804V är kopplad in i en switch & det är en W2K-server samt 9 arbetsstationer med Win XP kopplade i den.
Jag har(hade) oxå en sådan med samma bugg, jag klarade inte av det utan slängde ut den efter att ha provat massor av olika inställningar i både router och dator, samt olika firmware till routern. :(
Jag har(hade) oxå en sådan med samma bugg, jag klarade inte av det utan slängde ut den efter att ha provat massor av olika inställningar i både router och dator, samt olika firmware till routern. :(
Låter ju jävligt roande.. :l Jag som tyckte det var nice att slippa den där förbannade Red-hat-skiten..
Hittade detta på D-links sida.. Testar den lösningen nu & återkommer med facit.
Problems keeping a constant connect to the router
This is typically an issue with older 10/100BaseT network cards. The problem is the older cards have a hard time establishing a connection speed with the router unit.You can resolve this issue by locking down the speed of your Ethernet card.
To correct this problem in WINDOWS XP
Step 1 Go to Start> Control Panel > and select Network connections.
Step 2 Right click on your network card (for 2000 and XP only)and select Properties.
Step 3 Select the Configure button.
Step 4 Under the Advanced tab you will see two boxes; Property and Value.
Note: Depending on the type of Ethernet card you are using the headings in the Property box will be slightly different.
Step 5 Select each heading in the Properties box until the Value box displays the speed of your Ethernet card (it will look like this: Auto-Negotiation, 10Mb Full, 100 MB Half, etc..). You want to select 10mb Full Duplex.
Step 6 Keep clicking OK until you get to the desktop. Your computer may ask you to reboot depending on the version of Windows you are running.
DI-804V
Revision info:
v4.75
1. No idle time for Bigpond Cable
2. PPPoE module improved
3. VPN interface with SonicWall
v4.74
1. Telstra connection support
2. Aggressive mode support
3. Check LAN & WAN on different subnets
4. DDNS support
5. UID (Sonicwall) support
6. SDI service support
7. NetBIOS over VPN support
8. VPN status with WAN disconnected fix
9. Device status page modified
10. PPPoE connection fix
v4.72
11. GUI improved
Hur funkade det då då?
När jag skrev mitt inlägg va det iofs inte firmware jag syftade på som man nog kan tro om läser det. Utan mer om du hade varit i kontakt med D-links svenska support angående ditt problem. Det kan juh vara så att de är medvetna om detta och har en lösning...
Har haft problem med. Till slut fungerade inte routern alls. Kontaktade d-link och de skickar en helt ny mot att man returnerar den felaktiga.
Ringde även dit först och de hade nåt kalle anka-knep att trycka in resetknappen 4 gånger. Om inte det funkade skulle man stänga av den och sätta på igen och när den blinkat och blinken hamnade på den valda porten skulle man dra ur sladden. skitskumt.
en ny router är på väg till mig iaf så de verkar väl shyssta.
Jag har bestämt mig för att slänga ut den (Läs: Övertalat min chef att han behöver den hemma) & sen slänger jag upp en Win-burk med nån hyggligt pålitlig mjukvarubrandvägg, alt Win xp inbyggda.
Gara att ÄN EN GÅNG inse att billiga prylar suger getballe...
271 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25