mitt nätverk ser ut som skissen till vänster på den bifogade filen.
Jag har dubbla nätverksutag med en router i varje, den ena lastar jag servern på och den andra används till de andra datorerna. Min fråga är då, skulle man kunna göra som på skissen till höger koppla båda utagen till samma router/brandvägg och köra allt på samma, för att på lätt svenska slå ihop linorna till en om ni förstår vad jag menar?!
Antar att jag måste ha en router/Brandvägg som klarar flera ipnummer på wan porten eller har flera wan portar.
vore tacksamm om någon kunnde bistå med lite tips och ideer hur man skulle kunna lösa detta.
Om du har en router som stödjer lastbalansering skulle jag gjort som i den övre bilden... kan ju tipsa om att dom inte är billiga, men det är inte 100mbitare heller.. ta en tit tpå NetScreens, grejor! :)
på varje lina så har jag ett fast ip. jag har ett domännamn knutet till det ena ipnummret vi dnser på internet. hur blir det då om trycket på domänen är stor hur skall dnserna veta att det finns en lina till. hoppas någon fattar vad jag menar!? :o :q
okey men om jag förstår det hela rätt så är det till för att man har flera servrar med samma site. det jag är ute efter är att använda 2 ipnummer till samma site och server?!
..alternativt en IOS-baserad router med Firewall-programvaran. Dock behöver jag veta mer om miljön och belastning för att rekommendera ett specifikt modellnummer..
Om han inte säger vad han har för last kan vi ju inte rekomendera någon produkt... vill ju inte lura han att köpa en elefantbössa om det bara är gråsparvar som ska jagas(typ) :e