Hade tänkt att sätta upp en FTP, har innan använt BulletProof FTP server vilket funkat bra men inte nu när jag har en router. Routern är en D-Link 804 och jag har öppnat protarna 20-22 både TCP och UDP och ställt in i BulletProof FTP server att jag ska köra på port 21. Startar BulletProof FTP server där det står att servern är online 192.168.0.101, on port 21. Går in på http://www.whatismyip.com/ och hämtar mitt externa IP som jag skriver in i Flash FXP och försöker connecta till port 21. Den bara står och väntar och kopplar inte.
Försöker du ansluta till servern innifrån ditt egna nätverk med ditt externa IP? Tveksamt om det går. Be någon utanför routern att försöka ansluta istället.
Försöker du ansluta till servern innifrån ditt egna nätverk med ditt externa IP? Tveksamt om det går. Be någon utanför routern att försöka ansluta istället.
Innan jag hade routern kunde jag genom mitt FTP program komma in på min FTP server på samma dator utan problem. Borde väl inte vara någon skilland för att där är en router mellan?
Innan jag hade routern kunde jag genom mitt FTP program komma in på min FTP server på samma dator utan problem. Borde väl inte vara någon skilland för att där är en router mellan?
Jodå. Så fungerar det i alla fall hemma hos mig. Om du nu vill testa att ansluta till ftp-servern på din egna dator så prova att ansluta till "localhost" (127.0.0.1).
Jodå. Så fungerar det i alla fall hemma hos mig. Om du nu vill testa att ansluta till ftp-servern på din egna dator så prova att ansluta till "localhost" (127.0.0.1).
Skriver jag in 127.0.0.1 i Flash FXP så kommer jag in på min egen FTP men när jag bad en kompis att testa min FTP genom min externa IP så kommer han inte in, står Connection failed.
Du måste öppna en "range" av portar som används för "pasive mode" typ 7000-7500
Har gått in i BPFTS under inställningar och valt passive mode samt kryssat för bocken "use passive mode IP" och skrivit in min IP under "fixed IP", har även testat att skriva under dynamic IP. Längre ner under "passive port" har jag skrivit 7000-7500. Gick sedan in under inställningarna i routen och öppnade portarna 7000-7500 både TCP och UDP.
Om jag gör detta (vilket fungerar) så går jag väl inte genom routern och därför funkar det. Använder jag min externa IP så går det ju genom routern, vilket inte funkar fortfarande.
Läste någonstans att kör man BPFTPS i passive mode (vilket är ett måste då man kör router) så kan inte personer som sitter bakom brandvägg komma in. Stämmer detta?
Om jag gör detta (vilket fungerar) så går jag väl inte genom routern och därför funkar det. Använder jag min externa IP så går det ju genom routern, vilket inte funkar fortfarande.
Det är ju det jag försöker säga. Du kommer inte kunna ansluta till din egen ftp med ditt externa IP innifrån nätverket (går inte med min router i alla fall). Innifrån nätverket får du ansluta med ftp'ns interna IP och utifrån så får du använda det externa IPnummret.
261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25