webForumDet fria alternativet

net send

Nätverk

9 svar · 317 visningar · startad av Qimen

Medlem sedan juni 20015 009 inlägg
Frågan#1

Hej

Att skicka vanliga meddelande med net send är ju enkelt.
ex. net send [ip] [meddelande]

Man kan ju även skicka till hela grupper med mera. Men hur "döljer" man sin egen host? Alltså när ett meddelande kommer fram står det ju "från ip till ip", men man ska kunna ändra så det blir "från olle till ip". Hur gör man det? :)

Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg

Vad har du fått det ifrån? :q

Jag vet att det går, har själv sett det.
Det står ju även när man får reklam ifrån internet.

Det är för att den inte skriver "från ip till ip". Den skriver "från DATORNAMN till ip".

r// Beroende på hur man skriver net send kan den även skriva "från DATORNAMN till DATORNAMN".

... och hur skriver man från datornamn då? ;)

Du döper din dator till något annat? ;)

öh?
När man skickar så står det ip nummer, hur fasen ska det hjälpa om jag bytar datornamn? :q :l

Jasså det säger du? Mitt datornamn är GAMLA-BETTAN.

Se bifogad bild.

messenger.jpg

Hmm nu när jag gör det här hemma får jag också mitt datornamn, men i skolan står det ipnummer. Samt det var ngn TE klass med nätverksinriktning som satt och testa net send kommandona och de meddelandena de skickade så stod det allt ifrån lingonskogen till test 1 m.m.
Tror inte de bytade namn på datorerna heller då det inte är skolan som har hand om skötseln av datorerna. :l

Antar att det finns alternativa lösningar till net send som gör samma sak. Egenprogrammerade? Såg någonstans på MSDN hur man kunde göra iaf.

R// För att programmera utbytesprogram mot Messenger. Inte för att byta namn på från. :)

259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)