Jag har precis fått en ny dator från Dell. Där det ingick ett nätverkskort som jag tror heter 1394 adapter? Jag förstår inte hur det kan heta det.. men men..
Jag får det inte att fungera i nätverket, jag kan inte se andra datorer och de andra kan inte se mig, dessutom kan jag inte ansluta till internet heller. Funderar på att åka bort ikväll och köpa ett nytt kort på Onoff?
Någon som har någon aning om hur jag ska göra, fattar ingenting :(
Om du inte kan se din egna dator så är kortet inte korrekt installerat.
Ta reda på vad det är för kort (borde finnas i de papper som du har fått med datorn) och hämta drivrutiner från tillverkarens hemsida eller om du har fått med drivrutiner.
Saken är den att jag inte har fått något papper med, helt sjukt.. ingenting om nätverkskortet. Men det heter i alla fall 1394 Net Adapter, och jag läste också att någon medlem som heter Ampy har samma, och han skrev att det är Microsoft som tillverkat det.. Kanske ska åka och köpa ett nytt nätverkskort ändå?
Tror inte jag är helt ute och simmar om jag säger att det är ett firewirekort du har. Jag har dels en "1394-anslutning" och en "anslutning till lokalt nätverk", men bara ett nätverkskort. 1394-anslutningen härstammar från mitt firewire. Är du säker på att det är ett nätverkskort du har?