Flyttas från PC till LAN & WAN.
Formaterade min burk ihop om att bli av med vad det nu var som hindrade min uppkoppling mot nätet att bli så segt som det var.
Men saken är nu den att problemet kvarstår. Det som händer är att jag har uppkoppling mot nätet. ICQ funkar som den ska. Men när jag tex ska in på websidor som tex http://forum.sweclockers.com så utav 3 av 5 gånger så efter att jag har kommit in på själva websidan så ser jag att websidan jobbar. Och jag ser oxå att den har jobbat "färdigt". Men det enda jag ser är en tom sida med bakgrundsfärgen på själva websidan. Så efter att jag sekundrar senare så "poppar" sidan upp.
Ungifär som att det är något som håller tillbaka websidan, för att sen bara släppa efter. Om ni förstår vad jag menar ?. Samma sak med uppnandet av websidor inne på själva akuella servern.
Sen händer det oxå, allt för ofta att jag vid uppladdning av websidor så stannar bara själva websidan upp efter att den ska ha laddat klart, eller att jag får upp "Servern hittades inte". Så om jag sen klickar på "Uppdatera", så återgår själva websidan till uppladdning för att då bli "sevärd"
Sen i övrigt så märker jag att det är en allmän seg uppkoppling , helt enkelt. Vet inte vad sjutton det är frågan om.
Kör med webläsaren Internet Explorer 6.1. Och har ett kabelmodem från Tele2. Brukar ha en nedladdningshastighet på 30-40kb/s, men nu ska jag vara glad om jag kommer upp till en 5-6kb/s.
För att inte säga att vissa nerladdningar kan plötsligt bara ge upp, fruktansvärt jobbigt.
Är det någon vänlig själ som vet vad sjutton jag ska ta mig till ? Hade en bra och stabil uppkoppling enda tills ett par dagar sen då , som jag sa tidigare, att den började bli "seg". Och jag tog och tog det säkra före det osäkra och formaterade burken. Till det sämmre.
:(
Har pratat med min internet leverantör om det ev. skulle vara något stul här i stan med uppkopplingen. Men fick tills var att det var inget noterat hos dom om brott på någon ledningen eller så.