webForumDet fria alternativet

Hjälp med bostream med win98

Nätverk

12 svar · 289 visningar · startad av Flames

Medlem sedan apr. 20039 inlägg
Frågan#1

Jag är verkligen amatör på det här området, så jag behöver hjälp med den mest banala sak.
Jag är inneboende i en lägenhet som har Bostream som internetleverantör. Jag skulle gärna vilja använda min egna stationära dator (som kör Win98SE) och har då försökt att koppla upp den direkt via adsl-modemet. Min enkla fråga är, hur konfigurerar jag win98/Internet explorer för bostream, jag skulle gärna få det avklarat ikväll.

Det ska också tilläggas att deras support bara är öppen till 18:00 på vardagar så hjälp från dom har jag inte kunnat få än.

Jag har gått in under "nätverk" och TCP/IP->Realtek bla bla...(Nätverks kortet) och skrivit in IP-adressen, Nätmask, Gateway och DNS.

Jag har inte gått in under "internet alternativ" och skrivit in något, ska man göra det? Behövs det möjligtvis något under "Internet alternativ" / Anslutningar / LAN inställningar, ska en proxyserver användas?

Vid DNS fälten under "Nätverk" måste man också ange namn för "värd" och "domän", har dessa namnen någom betydelse.

Vad är det jag har missat, jag tycker att jag gått igenom allt men har fortfarande inte lyckats ta mig ut på internet.
Kom ihåg, jag är amatör på riktigt så föklara det så enkelt som möjligt, dehär måste ju gå.

Medlem sedan juni 20022 599 inlägg

Jag har gått in under "nätverk" och TCP/IP->Realtek bla bla...(Nätverks kortet) och skrivit in IP-adressen, Nätmask, Gateway och DNS.

Bra.

Jag har inte gått in under "internet alternativ" och skrivit in något, ska man göra det? Behövs det möjligtvis något under "Internet alternativ" / Anslutningar / LAN inställningar, ska en proxyserver användas?

Nej. Normalt inte. Mer än att ange att du vill surfa via LAN:et och inte modem (ser lite olika ut i olika versioner av explorern).