Frågade förut om hur jag skulle få igång fil- och skrivardelningnen så att jag kommer åt filer på den bärbabra från den stationära och vice versa.
Då hade jag windows Me på den ena och Xp på den andra. Nu har jag xp på båda datorerna och det vill ändå inte fungera.
Jag får upp den andra datorn från båda datorerna i WORKGROUP men när jag klickar på den får jag ett meddelande om att jag inte har tillgång till resursen.
Beskriv din konfiguration och ditt nätverk (hubb, switch, korsad kabel, koppling mot nätet, fast IP eller dynamisk mm) så blir det lättare att hjälpa dig...
Jag har samma konton på båda datorerna (Administratör, Daniel & Familj) och jag har varit inloggad med Daniel på båda datorerna och det kontot har inget lösenord.
Verkar som om jag har stängt av brandväggen på båda datorerna också.
Jag satte lösenrod på Daniel kontot. När jag skriver \\omicron\ som sökväg i addressfältet får jag upp en inloggningsruta. iof kan jag bara välja guest där.
När jag försöker kontakta den genom att gå in i verktygs menyn så hittar den ingen omicron (som bärbara heter) :l