Jag har 3 datorer kommplade till en bredbandsdelare och som sedan är kopplad till bredbandsmodemet.
Nu så blir det en ipkonflikt mellan 2 av dom så det går ej å surfa från dator nr 2. Dator 1 får ju sitt interna ip som i detta fall är 192.168.0.2 men inte dator nr 2.
Felmesset är:
Windows - Systemfel
Systemet har upptäckt en IP-adresskonflikt med ett annat system i nätverket.
Vad står lånetiden inställd på? Om du kan vänta tills den har gått ut så borde den få en annan ip-adress.
I värsta fall så om du kan testa med ett annat nätverkskort så får den en annan macadress och på så sätt fattar att den inte skall tilldela det numret.
Nu börja det funka iallafall! Tilldelade dator 2 ip 192.168.0.3 och testa å logga in och sen ändra jag att den skulle tilldela ip automatiskt och så blev jag inloggad! :) Men om det strular mer så ska jag testa dina exempel.
I manualen står inte så bra beskrivet och så äre på engelska. Har inte ställt in efter manualen men så kan det vara!
alltså hade du inte automatisk tilldelning på den datorn... kan vara ganska bra att ha "automatisk tilldelning" om man bestämt sig för att routern ska dela ut IP's... annars är det ingen vits...