Jag använder mig av Remote Desktop för att ansluta till en Win2000Adv.server.
Detta fungerar bra och har alltid gjort utan krångel eller diverse inställningar.
Nu tänkte jag att jag skulle ta och komma åt diverse andra datorer i mitt interna nätverk, men icke sa Nicke. Jag fattar inte hur jag ska få igång tjänsten eller vad jag nu ska göra.
Får felmedelandet om att fjärranslutningar kanske inte är aktiveradeeller datorn är upptagen eller att nätverksproblem kanske hindrar.
Ok... tog väl för givet att om man installerade Remote Desktop så att det fungerade år ena hållet skulle det "automatiskt" fungera åt det andra hållet.
Kikade nyss i Win200adv.server där fanns ett prog som vad jag förstår gör installationsdisketter för klienter, testar och ser vad som händer. :)
Jo då, med Windows XP-klienter går det alldeles utmärkt.
Högerklicka på den här datorn, egenskaper, fjärranvändning (tror jag det heter), tillåt att skicka till denna dator. En kompis till mig använder detta gneom sin brandvägg och det fungerar alldeles utmärkt. :)
Såja, nu testar jag PC-Anywhere och spontant måste jag säga att det verkar uppfylla förväntningarna.
Fast det vore ju kul om det var som så att man kunde installera någon form av programvara så att man fick Remote Desktop att fungera med de äldre operativsystemen? Tycker det är konstigt att Microsoft inte gjort det. Jag menar det var ju nu deras produkt som fick mig att få smak av detta, men antagligen lägger jag ner användningen av deras (på sätt o vis gratisprodukt iom ihop med Xp) för att köpa en konkurerande!