Hur får jag datorn där hemma att starta från en annan dator i nätverkt eller från internet? Har wake on lan aktiverat men vad ska man sända till datorn för att den ska starta?
det behövs en hel del extra grejs för att det ska fungera.. dels måste du ha koplingen mellan moderkort och nätverkskort, dels rätt mjukvara och drivrutiner installerade. sök lite i forumet, har för mig att SirPeter beskrev det mer i detalj för ett tag sen......
Sitter här med samma problem som mappe (likadan dator dessutom). Hårdvarumässigt tror jag att allt är ihopkopplat (datorn startar när man kopplar ihop den med en router). Sökte lite efter SirPeters inlägg men har inte lyckats hitta det. Kör just nu med windows XP's drivrutiner till kortet, ska jag byta ut dem?
När WOL är påslaget så fjärrstartar man datorn genom att skicka ett s.k "magic packet" adresserat till nätverkskortets MAC-adress, kortet skickar då en power-on-signal till moderkortet.
När WOL är påslaget så fjärrstartar man datorn genom att skicka ett s.k "magic packet" adresserat till nätverkskortets MAC-adress, kortet skickar då en power-on-signal till moderkortet.