Har telia ADSL + ett modem och nätverkskort. Räcker med att bara kunna dela till två datorer så att båda kan surfa samtidigt utan problem och förlora nämnvärd prestanda. Har sökt runt här på forumet efter tips om internetdelning och har kommit fram till att köpa en router D-link 604 eller 804 är det bästa allternativet för mig. Vill bara försäkra mig om att jag köper rätt och ska jag välja 604 eller 804, hur mycket skiljer dem åt?
Använder di-604 som switch(har inte bredband :( ) och det fungerar bra.
Har också två burkar med d-link DFE-530TX och har väl inget att klaga på med dom korten, kanske inte dom allra billigaste men...
DI-604 är något billigare på dustin. Skiljer ett par 20-lappar. Själv har jag en DI-804 som jag är mycket nöjd med. Rätta mej om jag har fel men jag tycker det verkar som om 604:an e lite mer simplare medans 804:an kanske är för en något mer van användare, då den har flera funktioner. Kika annars på D-link:s hemsida. Där står det en hel del.
Ser man på priset hos Dustin skiljer det bara 50 kronor, 543 mot 593. Inte så stor prisskillandskilland men onödigt fall 604:an räcker men inget att snacka om fall den är (passar mig) bättre. Ser på Dustin att "MickroDatorn" har utsätt 604:an som "Bästa budgetval 2002"
Ett litet instick: Föredrar dustin framför datorbutiken då jag haft massa problem hos datorbutiken, därav länken till dustin som dessutom va billigare.
I den gamla datorn sitter ett nätverkskort som heter "Realtek RTL8029 Ethernet Adapter and Compatibles". Vad skulle rekomenderas för kort i den andra datorn, kanske någon av följande?
Det blir nog bra! Köp det som passar plånboken. Det är i ärlighetens inga stora summor du bränner...
Tänk på att D-Links prylar ofta, inte alltid, skeppas med gamal Firmware. Det finns mjukvaru uppdateringar på hemsidan. Det är ingen fara, bara man vet om det så kan man kolla.
[r]
Förlåt, jag svarade på fel fråga. Mitt svar är på frågan D-Link 604 vs. 608.
Vad gäller nätverkskort tycker inte jag att du ska beställa det utan bättre är att köpa det i butiken hos PC krängaren. Jag kollade länken och jag tror du har sökt på fel fråga för på den länken finns inga billiga PCI 10/100 kort.
Dom kostar runt 200 spänn och ska du sen pynta 125 spänn i frakt från t.ex. Dustin då blir det rätt dyrt...
Om du bestämt dig för Dustin, ring i så fall till dom!