Vad står det exakt och vad exakt gör du?
nån skulle kunna hjälpa att förklara en sak för mig, det är så att jag får inte igång min bärbara data på nätverket jag har här hemma, när jag försöker komma in på nätet står det att nåt med Ip numret
7 svar · 313 visningar · startad av miggo
nån skulle kunna hjälpa att förklara en sak för mig, det är så att jag får inte igång min bärbara data på nätverket jag har här hemma, när jag försöker komma in på nätet står det att nåt med Ip numret
Vad står det exakt och vad exakt gör du?
När jag är inne på ip konf och så försöker jag förnya ip osv kommer ett meddelande fram " dhcp server ej tillgänglig förnya adress för kort" måste man ringa telia för att få ett nytt ip nr så jag kan gå in med den bärbara
Mvh
Är datorn kopplad direkt mot din anslutning eller har du ett hemmanätverk?
Det är en hemma nätverk
Om du redan har en dator kopplad mot din anslutning så får du inget mer ip-nummer eftersom telia bara delar ut ett.
Om du vill kunna surfa med mer än en dator samtidigt så får du skapa en Internetdelning i den dator som du har anslutningen på. Du hittar en hel del länkar om hur man gör det här i forumet.
tack
Ett alternativ kan vara en bredbandsrouter. D-Link har en prisvärd enhet som i våras kostade 1.200 spänn men nu ligger på 500 kronor. (InWarehouse)
Den fungerar som en enklare brandvägg och det är bättre än inget!