Antingen via Utforskaren och verktygsmenyn Anslut nätverksenhet och där skriva in \\Datornanm\C$ och klicka på anslut.
Eller via en kommandotolk och skriva NET USE F: \\Datornamn\C$ och trycka på Enter
Troligtvis måste du stänga av den inbyggda brandväggen i XP med men eftersom du har en mot nätet så gör det inte så mycket.
Det gör du under Egenskaper för lokalt nätverk under fliken Avancerat.
Tänkte höra hur man får reda på vilken ip-nummer jag har på min data nu när man har d-link!
Och jag tycker ZoneAlarm är bra och undrar om nån vet om mina datorer är skyddade med d-linkens brandvägg helt och hållet!
Alltså - om man tillåter ip-nummer så kommer man åt datorerna!
Undrar om man kan ha det inställt så med hög säkerhet!
Är dlinkens brandvägg igång eller måste jag starta igång den!?!
Menar du ip-numret på d-linken eller på din egna dator?
Nåväl, det som d-linken har borde du kunna se i inställningsprogrammet.
Info om din dator kan du få fram genom att skriva ipconfig /all i en kommandotolk
IP kan du få fram genom att logga in på routern och sedan välja Unit Status. Där står ditt IP under "Current IP"
Jag har ingen mjukvarubrandvägg utan använder bara routerns. Du behöver inte sätta på den på något sätt. Du bör dock undvika att öppna för många portar i routern, bara det som är nödvändiga. All trafik som kommer in till routern som routern inte vet vart den ska styra trafiken till (vilken dator), stoppar den.
Det sättet som jag gav det att visa ditt IP, det visar ditt externa IP och alltså det IP som du är ute efter. Vidare om du ska öppna port 80 så finns det ett utmärkt sätt i DI-804 för att göra detta. Logga in på routern, gå in på Basic Setup, sedan Specific Application Support och här kryssar du i HTTP Server till höger i listan och sedan Finish. Se till att du gör detta från den dator där din hemsida ligger.