Vet inte riktigt om jag skriver i rätt forum men är det nå´n som vet hur man skall få till att vara i Active mode i Direct Connect när man använder en Netgear RT 314 som bredbandsdelare emellan?
har inte heller lyckats. Det borde ju gå att öppna dom portarna som används...men det verkar inte funka. Har visserligen inte testat för just DC, men samma sak gäller icq, ftp osv.....
Ja, fast det är ju det som är lite tråkigt, jag har öppnat port 412 som direct connect står inställd på att den ska använda men det fungerar ändå inte...
Netgear verkar skilja sig lite från Dlink, jag kan bara ställa in en (kan inte välja TCP och UDP) port och då har jag öppnat den (412) som jag har angett i DC.
detta problem grundar sig förmodligen i ett o samma grundproblem vilket är att vi inte vet hur dessa routrar skickar trafiken. Jag har problem med VNC även fast jag öppnat porten som används. Och det är egentligen inte mycket mer man kan göra i inställningarna.... :|
Så det vore intressant att en gång för alla ta reda på hur vi ska lösa alla dessa snarlika problem....
260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25