I manualen står det att man kan konfigurera manicken med hjälp av antingen ett terminalprogram eller via en webbläsare. Men för att tilldela manicken en IP adress måste man ha ett terminalprogram.
Var finns dom? Jag tänkte att det kanske skulle följa med på cd skivan... men inte vad jag har märkt.
Hmmm.... Jag fattar faktiskt ingenting! Kalla mig trög...
Eftersom switchen redan sitter i racket och jag inte har min arbetsplats i serverrummet kopplade jag in den med vår webserver och testade att köra via terminal services och det fungerade bra... men programmet i fråga var helt fokuserat på modemanslutningar och vi har inga modem hos oss.
Jag har kopplat ihop enheterna med den medföljande COM-ports kabeln.
Jepp, hyperterminal kan också gå mot modem (default) men du får ställa om så att den går direkt ut på den com porten som du har kopplat in switchen., standard inställning för kommunikationen brukar vara 9600, 8-bitar, ingen-paritet (så kör jag mot cisco utrustningen)
Jag har försökt... och jag har tänkt... men endå inte kommit någon vart!
Jag kan ju koppla upp mig mot switchen, det står "connected" nere i vänstra hörnet och klockan tickar men det går ju inte at skriva något! Inget händer då jag trycker på tangenterna. Vad ska jag göra nu!?
Jag använder vår interna webserver, en Windows 2000 SP2 maskin som klient. Jag har kopplat upp mig till den via Terminal Services och kör den på min egen arbetsdator, en Windows 2000 Pro.
Jag har testat lite variationer men ingen märkbar skillnad. Finns det inte annan mjukvara som man kan växla till? Jag kanske kommer på något vitalt i en annan miljö...
248 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e