Jag flyttar tråden till forumet LAN & WAN eftersom den passar bättre där.
/SirPeter
Moderator
webForum
8 svar · 346 visningar · startad av Boffster
Hur gör man för att skicka filer mellan 2 datorer som båda använder router för att dela på internetanslutning?!
Tex att skicka filer genom ICQ. (Det funkar ej med att man öppnar samma port hos sändare och mottagare)
Jag flyttar tråden till forumet LAN & WAN eftersom den passar bättre där.
/SirPeter
Moderator
webForum
nja, om det bara är en router så ska det inte vara några problem. Kör du däremot med någon NAT funktion som du antagligen gör, måste du som du själv säger se till att ha öppnat dom portarna som ICQ använder (vilka du själv kan bestäma) för att skicka/ta emot filer i båda "Internetdelarna" så ska det fungera.
Jag använder en router (Netgear RP114) men jag vet inte hur man gör för att öppna speciella portar på den....Någon som vet?
Logga in i routern genom att skriva
192.168.0.1
i adressfältet i din web-läsare.
Skriv in användarnamn och lösenord.
Default admin och 1234.
Du loggar då in i routern och under menyn advanced kan du göra
en massa inställningar.
Var visst inte särskilt avancerat när man använde instruktionsboken. Men istället dök det upp ett nytt frågetecken. Vilken port skickar ICQ filer med? och var ändrar man det?
/Dubbelpost
Ursprungligen av Peeer Var visst inte särskilt avancerat när man använde instruktionsboken. Men istället dök det upp ett nytt frågetecken. Vilken port skickar ICQ filer med? och var ändrar man det?
öppna ICQ tryck F1 tanka ner hjälpen sök på port.
Inte blev jag mycket klokare av det. Jag provade att öppna port 5189-5191 i routern och ställa in ICQ på att använda de portarna (main-->preferences-->connections-->user-->not using proxy, use the following... 5189-5191) men inte funkade det för det.
Frejan! Du verkade ju ha en 114:a....hur har du gjort för att få det att funka? (alla andra får naturligtvis också svara)