Är du säker på att det är RJ45 du har fått? Om jag inte minns fel så är det RJ11 som har sex "kopplingspunkter".
------------------
Mellan den 15:e och 17:e februari står världen stilla.
7 svar · 954 visningar · startad av clarkbones
Tjena! Skall smälla ihop ett nätverk ikväll. Har köpt nätverksdosor med två uttag som delar på en kabel efter tips från den eminente Stoffe-2K. Kabel och RJ45 finns förstås också. Nu visade sig att jag fick RJ45 med sex "kopplingspunkter" istället för åtta. Borde funka ändå eller?
Nu till det trickiga. I den ena ändan sätter jag en RJ45 kopplar enligt T568A bortsett från att jag skippar förslagsvis par 4 (vit-brun och brun).
Då har jag tre par att fördela i andra änden. Hur skall jag fördela dessa mellan de två uttagen?
Sänder datorn på ett par ( i så fall vilket) och tar emot på ett annat?
------------------
Spango om handikappanpassning av site:
Får man den att funka i Lynx betyder det att man inte runkar loss för mycket i grafiska orgier, vilket blinda/gravt synskadade brukar ha svårt att ta till sig.
Är du säker på att det är RJ45 du har fått? Om jag inte minns fel så är det RJ11 som har sex "kopplingspunkter".
------------------
Well, nä, men jag sa RJ45 till snubben på Skribofont och han verkade väldigt kunnig.
------------------
Får man den att funka i Lynx betyder det att man inte runkar loss för mycket i grafiska orgier, vilket blinda/gravt synskadade brukar ha svårt att ta till sig.
Om du kollar de kontakter som du har fått och jämför med såna som sitter i tex. en telefon så tror jag att dom är ganska identiska.
------------------
Jag har inga såna telefonkontakter, men de jag fått är synbart identiska med den jag har på min bärbara och den funkar ju. (min bärbara utnyttjar fyra koppartrådar)
Behöver en dator alltid två par trådar eller kan det räcka med ett och ett halvt par?
------------------
En kontakt med sex stift har inte stiften på samma plats så du får nog ingen kontakt med kortets kontaktstift, såvida det inte är nåt special vill säga. Har du bara sex stift på den som du har i din bärbara dator då?
------------------
Det är jag som är blind + saknar förmåga att räkna från två och uppåt. Det finns plats för åtta trådar, det är bara det att utformningen av RJ45:orna är lite annorlunda mot den jag är van vid. Förlåt mig!
------------------