Okey, ingen som svarat på hella dagen.. humz... jaja... jag skriver imorgon, orkar inte nu :p
------------------
**-**Det är dumt att klä ut sig till älg andra måndagen i oktober.
- Vägverket
7 svar · 616 visningar · startad av Brimba
Tjo och tjim!
------------------
Mvh
Patrik aka Brimba
Okey, ingen som svarat på hella dagen.. humz... jaja... jag skriver imorgon, orkar inte nu :p
------------------
**-**Det är dumt att klä ut sig till älg andra måndagen i oktober.
- Vägverket
1 Routing är att skicka vidare en dators info till ett annat nätverk genom en server som e kopplade till båda nätverken. Tex, en server som går mot internet och ett internt nätverk.
2 en länk här om NAT
Genom lite enkel sökning på AV så hittar man..
3 Beror på vad som krävs för att komma ut på nätet med din internet operatör men en proxyserver behövs oftast, iaf om du har bredband. Har du en NT 4.0 maskin behöver du inte använda dig av Wingate för du kan ju använda dig av routing.
Skrev massa fel :e
------------------
Regler är till för att ändras, inte för att följas!
I wouldn't if I couldn't
[Redigerat av Sico den 07 jan 2002]
Kan någon beskriva hur man routar ett internt nätverk med "icke publika IP" till servern, som har en IP-adress.
Alltså som man normalt gör i w2k-server med NAT eller med NT 4.0 med proxy server.
------------------
Mvh
Patrik aka Brimba
svårt å förklara... men du får ju börja med att alla klienterna i nätverket ska börja på samma ip nr, blir lättast så.. tex, 123.123.123.x å sen sätta gatewayen till det ip som servern har.. sen på servern addar du i "routing and access" mellan vilka ip nr som ska gå från det ena nätverkskortet till det andra, vilket du då får kontakt med det andra nätverket med klienterna i ditt nätverk. Ska du komma ut på internet så måste du ange DNS server åxå på klienterna ock det tar du reda på genom att skriva "ip config /all" i kommandotolken på den datorn som har access till internet.
detta va bara en grundlig förklaring hur du skall gå till väga.
------------------
Regler är till för att ändras, inte för att följas!
I wouldn't if I couldn't
[Redigerat av Sico den 08 jan 2002]
Postar en länk där dom visar hur man sätter upp internetdelning med winroute light på en w95/nt4ws.
Dom delar visserligen ut modemet men det går nog lika bra om du har ett nätkort som du delar ut anslutningen på.
Du kanske får några tips där i alla fall.
Här är länken : http://www.wown.com/j_helmig/winrlics.htm
------------------
Den som skrattar sist har gjort en säkerhetskopia. - Murphys datalag -
//Anders
Om jag inte är helt ute och cyklar så används den bla till :
Mellanlagra sidor.
Behörighetskontroll
NAT funktion.
Filter funktion.
Generera loggfiler om vem som gör vad på internet
m.m.
Dock tror jag säkert att någon annan är bättre lämpad att besvara den frågan.
------------------
Den som skrattar sist har gjort en säkerhetskopia. - Murphys datalag -
//Anders