Hej!
Min Internet delning funkar inte. Hur får jag det att funka så den gamla datorn kan användas till surfning??
Jag har två datorer, en gammal dator (200mhz) med win2000. Och en ny (1500mhz) med winXP. På den nya datorn är två nätverkskort kopplade, ett till internet ADSL (nyADSL) och ett till LAN (nyLAN). Till den gamla datorn har jag ett nätverkskort (gamLAN) som går direkt till den nya, ej HUB eller Switch används emellan.
På alla nätverkskort har jag inställt erhåll IP. På nyADSL har jag aktiverat internet delning för andra i nätverket. Brandvägg ej på.
Däremot använder jag ZoneAlarm på den nya datorn, vilket det verkar går ett rykte om här att det är värdelöst. Jag misstror ej.
Det funkar utmärkt att dela med sig av filer och nätverksskrivare. Den gamla datorn har nyss blivit formaterad, och den nya datorn funkar internet på.
och sen behöver du rätt DNS inställningar om du surfa på telia adsl.. nu kommer jag inte håg dom utantill (typ 127.0.0.1) men om du söker i forumet hittar du säkert..
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
If theres nothing you can do about it - SCREW IT!