Hmmm.. Låter som att nätverksstödet blivit avinstallerat. Har nätverksikonen på skrivbordet försvunnit? Går att återställa med "Lägg till, ta bort program" i kontrollpanelen i sådana fall, fliken Windows-komponenter.
------------------
"signatur"
5 svar · 580 visningar · startad av 250km/h
Min ena dator av tre i nätverket har blivit galen. Idag kunde den inte hitta nätverket, inställningen för att logga in på nätverket saknas. Den tillåter inte att logga in på "microsoft inloggningsklient" utan endast på "windows-inloggning". Alternativet finns helt enkelt inte. Kan det vara något annat som orsakat detta?
Hur får man tillbaka alternativet?
Jag kör win98 på alla datorer och sammankopplade med en hub.
Hmmm.. Låter som att nätverksstödet blivit avinstallerat. Har nätverksikonen på skrivbordet försvunnit? Går att återställa med "Lägg till, ta bort program" i kontrollpanelen i sådana fall, fliken Windows-komponenter.
------------------
"signatur"
Nätverksikonen på skrivbordet finns kvar, likaså kan man ändra inställningar för nätverksanslutningar etc. Det är helmysko...
Jag har även installerat om windows men det blev ingen förbättring heller.
Kn du inte bara lägga till klienten igen då??
Låter som om klienten för Windowsnätverk har försvunnit. Finns att lägga till igen under Lägg till/Klienter i nätverksinställningarna.
------------------
Joakim Rosenqvist
Ah! this miasama of a rotting God!
Felet har nu löst sig...
Jag vet inte varför men efter sådär 30 omstarter fattar den nu att den har en nätverkskabel där bak och låter mig således logga in på det.
Konstigt...