Du måste dela ut dom mapparna eller diskarna som du vill komma åt. Högerklicka på ex. c: i "den här datorn" och välj dela ut.
------------------
// Niklas
"There is no guarantee that this message has been read or understood."
7 svar · 424 visningar · startad av elfwing
Har fått ny dator ... vill kunna koppla ihop den så den delar på diskar med den gamla ...
Har nätverkskort i båda ... sladden sitter i ... men ... inte tusan dyker dom upp hos varandra ...
Något är det som jag inte har gjort ???
Alltså ... jag är helt rudis på det här ...
Har kommit så långt så att jag har hittat där man säger till att man vill kuna dela filer ... och fick stoppa i win 98 skivan så den fick snurra lite ... (på båda maskinerna) ...
Men sen då ?
------------------
Jag undrar, varför ska dom alltid in där bak!?
Du måste dela ut dom mapparna eller diskarna som du vill komma åt. Högerklicka på ex. c: i "den här datorn" och välj dela ut.
------------------
// Niklas
"There is no guarantee that this message has been read or understood."
Japp ... det har jag gjort på iaf den ena datorn ... den gamla som jag vill ta filer ifrån ... det blir en liten hand på den ...
Men den gamla datorn vill inte dyka upp hos den nya datorn och vise versa ... !!!
------------------
Har du gjort inställningar till korten så att dom kan se varandra? nätmask och sånt alltså?
Ehhh ...
Som jag sa ...
Jag har kopplat ihop dom med sladden och kört det som jag skrev (där uppe) :OO
Sen har jag inte gjort mer ... kollat hjälp i win98 ... men där skrev dom ju inget som en annan begrep ... :l
------------------
[Redigerat av elfwing den 25 aug 2001]
du har fil och skrivar delning på på BÄGGE datorerna?
kan du pinga?
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.
Har du en korsad kabel eller har du en hub/switch mellan burkarna?
Ta en titt på www.wown.com så kan du passa på att få lite tips och ideér på hur man kan göra. ;)
Fildelning på båda burkarna ...
Men inte skrivardelning ... eftersom jag inte tänkt använda skrivaren till den andra datorn ...
Det sitter såna nätverkskort i båda datorerna som det är till telias ADSL "bredband"
Alltså ... när jag öppnar nätverket på den nya datorn så syns bara den ... inte den andra ...
SKa kolla wown.com nu o se vad det är för ngt ... :)
------------------