nån som vet hur man byter ip, när man sitter 2 på samma anslutning?eftersom vi tänkte lira bw på samma anslutning men man måste ha olika ip nummer.
tack på förhand
du har bara en ip oftast när du sitter på en uppkoppling
vill du ha fler får du kontakta din leverantör och be få det.. mycket säkert kommer dom vilja att du betalar mer då..
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.
nizzy..
det hjälper inte om dom måste ha olika ip..
och då får han kolla upp om hans leverantör vill ge honom två ip..
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.
Vet inte vad bw är men kolla på deras hemsida om det inte finns någon parameter du kan ange i genvägen som startar spelet.
Det är samma problem med t.ex Counter-Strike men är man flera med samma IP så lägger man bara till ett portnummer i strängen.
Exempel för CS:
<font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Kod:<font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" color="#666600">D:\halflife\hl.exe -console -game cstrike -noipx +clientport 27001
Jymdis ==> Om dom får två ipadresser så blir det inga problem men det är väl egentligen bara Bonet och fasta anslutningar som kan göra så. Comhem, e-bolagets adsl och numera bredbandsbolaget, kör ju dhcp. Isåfall är det bäst att ha nån slags router (mjuk eller hårdavara), eller hur?
Isåfall är det bäst att ha nån slags router (mjuk eller hårdavara), eller hur?
Ja. men dom får dom inte olika ip adresser offentligt. Bara inom nätverket. Å då kvarstår problemet om dom _måste_ ha olika Ip adresser för att spela.. men telia måste ha nån lösning för dom som vill ha mer än en ip tycker man..
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jodå... Den enklaste varianten är sygate (www.sygate.com) klienten förlorar ganska mycket hastighet men det fungerar, tro mig jag har gjort det själv. Det bästa är väl o köra en linux eller windows 2k server som får vara gateway. Och då går det o spela, jag har gjort det själv. Bäst är förstås två ip-adresser men har man inte de så...
hum..
Win98 se och WinME klarar också av att dela utan Sygate eller annat.. Sen behöver man inte ha nån klient installerad i Sygate, bara server.
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
klart du behöver två nätverkskort med sygate.. om det är bredband du delar ut (som kommer in via nätverksskort). Men man kan också säga "ett nätverkskort för sygate" och sen whatever för uppkopplingen =)
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
nej!! Sygate använder sig av sin "OneNIC technology" och då går det med ETT nätverkskort. Jag har ju gjort det själv säger jag ju =) Läs mer på deras hemsida om du inte tror mig. http://www.sygate.com/products/shn_onenic.htm
sygate ja..
fy fan :(
jävla pisseprogram :(
kör man det får man skylla sig själv..
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2